Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Comodo firewall vill inte funka!

Skiren

Recommended Posts

The network firewall is not functioning properly står det i comodos huvud fönster.

Installerade det för en stund sedan efter att ha tagit bort zone alarm.

Det verkar lite som att comodo inte hittar min anslutning på någe sätt... den loggar ingen trafik alls.

Vad kan vara fel? vet inte alls vad ja ska kolla efter.

Har avast som antivirus

Är det Comodo version 3?
Jag har för mig att det var rätt mycket frågor under installationen, var det något där du inte visste vad du skulle svara?
Har du gått igenom de olika menyvalen och  kollat igenom att inställningar verkar vettiga?

• 2 weeks later...

Ojojoj vad man missar när man inte får påminnelse via mail när nån skriver.

Allt har löst sig nu iaf. Det var filer som låg kvar efter zonealarm som ställde till det. Men efter att ha rensat ut dem med hjälp av Ccleaner så funkade allt som de skulle!

Från och med nu använder jag Revouninstaller till alla avinstallationer för att inte lämna kvar några filer som kan bråka!

Comodo är nog den bästa brandvägg ja nånsin testat! Underbart simpel och överskådlig!

Vad bra att det löste sig! biggrin.png
Visst är den trevlig, men det finns många funktioner jag knappt vet vad det är. byrakrat.gif

Ja tex defense+. Verkar ju vara ett helt mysterium att configurera det så man slipper pop up så fort ett program vill lägga till en temp fil:D

Ja, jag har Defense-delen fortfarande på training fast jag har haft version 3 i några månader nu, för det verkar vara ganska jobbigt att ställa in.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...