Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var blev ljudet av?


Attas

Rekommendera Poster

Jaha, så var det dags. Avinstallerade Yahoo messenger och då följde ca 75 % av ljudet med. Hör bara lite svagt  nu att det är ljud i datorn. Har varit inne på Dells hemsida för att hämta drivrutiner eller uppdatera men får bara meddelandet att sidan kan inte visas för det är fel på den. Var blev ljudet av och varför försvann inte allt ljud? Har gamla ljudupptagningar som är väldigt dåligt inspelade och nu hörs de knappast inte trotts att jag har fullt uppskruvat och hörlurar på, och musiken jag har hörs bara lite. Tidigare så när jag spelade musik så kunde jag inte ha hörlurarna på om jag skruvade upp för fullt. Vad har hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En klassiker är att wave-ljudvolymen är nerdragen och då är nivån låg för sådant ljud trots att huvudvolymkontrollen är satt på max. Du måste öppna volymkontrollen och välja att visa avancerat läge och därefter kan du reglera en massa mer än bara huvudvolym upp och ner. Med lite tur är det kanske bara detta som är problemet för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack JoAr

Där hade vi felet och nu har jag dumstrut.gif gjort bort mig igen. Varför tänkte jag inte på det. Men hur kunde det sänkas bara för att jag avinstallerade ett program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bra fråga. Vissa program är dåligt skrivna. Sketna Real Player jävlas också med wave-volymen och strular till saker i allmänhet. Kanske är Yahoo så också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...