Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hjälp

micke999

Recommended Posts

Min externa HD samt dvd läsaren har slutat att boota upp automatiskt..
vad kan det vara för fel...Helt plötsligt bara så sluta dom att boota..
tacksam för svar ..

Kan vara så att du måste gå in i BIOS och ställa om ordningen i vilka enheterna försöker boota. Det händer att BIOS ibland tappar sin information även om det är ovanligt och då faller saker tillbaka till sina standardvärden vilket för många kritiska inställningar är auto och därför märker många sällan att det händer.

Hur du går in i BIOS brukar visas på datorn strax efter att du slår på strömmen till datorn. Vanliga knappar är F1 alternativt Del för att gå in men jag har sett många andra också så du får titta. Ser du ingen text när du startar så kan datortillverkaren ha ställt in i BIOS att en logga eller välkomstbild skall visas istället för uppstartsinformation om hårdvaran och då får du läsa i din manual vilken tangent du ska trycka på.

Kan det verkligen vara bios! Boota up menar jag när jag sätter i en skiva i dvd läseren så hoppar den inte igång automatiskt..utan då får jag gå in på skivan å köra igång den..likaså med den externa hd.n Den läser inte upp den heller .. hd. är väl sak samma om den startar upp..men dvd spelaren skulle jag villja att den startade med skiva i .

Öppna Utforskaren (kortkommando Windowstangenten + e)

Högerklicka på t.ex. CD-spelaren och välj egenskaper.

Byt till fliken automatisk uppspelning eller liknande (har engelsk windows själv)-

Här kan du slå på automatisk uppspelning för olika typer av media.

Har provat med det..men den läser inte upp i allafall oavsätt vad jag väljer. det är lite irriterande *L*

Awwa..vad bra..Det löste mitt problem galant med AutoFixen..nu fugerar allt igen.

Jag bugar å tackar för för den ovärdeliga  hjälpen ..Men jag misstänker att jag återkommer med nya spännande problem *L*

P.s Jag har faktiskt ett redan nu..Som jag inte vet vad det är egentligen

Min brandvägg f-secure varnar emellanåt för ..ja det står så här.

Internet-skölden har upptäckt ett program som försöker fungera som en Internet server  " Internet Explorer".. F-secure  recomenderar att man ska neka.. Inte fasen vet jag varför jag ska neka IE men jag gör som jag blir rekomenderad..För jag kan ju fortfarande surfa..Min fråga är bara varför kommer det upp

Kan du/ni lösa detta oxså så vore jag tacksam..Jag å datorer *ruskar på huvet* Vi hör inte riktigt ihop..Men jag försöker i allafall

Det där är troligen någon activex-komponent/flash eller dylikt som försöker agera server. Det är inte helt ovanligt på sidor med videoströmmar och liknande. Jag får också det där ibland och för det mesta blockerar jag det (väljer inte att brandväggen skall komma ihåg iställningen om den möjligheten finns i meddelanderutan) och upptäcker jag något på webbsidan som inte fungerar så kan jag oftast bara ladda om sidan så får man varningen igen och då tillåta det.

Oki..Då är det väl ingenting man behöver oroa sig för då..jag har hafft en massa virus å skit som cecilia hjälpte mig med att ta bort .. Vore ju nesligt värre om jag fick en släng av illavarslande virus igen..Då kanske hon tycker jag ska dra ur sladden å paketera ner den..

Tack så hjärtligt för all hjälp..

Ha en bra kväll

Oki..Då är det väl ingenting man behöver oroa sig för då..jag har hafft en massa virus å skit som cecilia hjälpte mig med att ta bort .. Vore ju nesligt värre om jag fick en släng av illavarslande virus igen..Då kanske hon tycker jag ska dra ur sladden å paketera ner den..

Ja, akta dig för virus! superirriterad.png  wink.png  smile.png

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...