Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Timeout


Cecilia

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Hmm, ja den där sidan var galet seg. Hela forumet går långsamt ikväll, men jag lyckas inte heller ladda hem hela den där sidan. Ska kolla om jag kan fixa det hemifrån, annars får Simon kolla på det imorgon bitti.  sad.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Fixat!  storkram.gif

Jag har stoppat inlägget med den superlånga loggen, och istället lagt den i en textfil som jag länkar till. Så stora inlägg gör att databasen blir väldigt trög.

Vi ska se till att förbättra prestandan, men det är ändå en bra idé att undvika att lägga långa loggar direkt i forumet. Då blir trådarna mycket lättare att överblicka - plus att databasen blir piggare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast man missar ju att loggarna finns kvar och

är sökbara så att man kan hitta igen en lösning en annan gång en dator

med samma problem dyker upp.
Jag tror jag slutar att svara på frågor

där mycket loggar kommer att krävas, om jag ska behöva ha flera flikar

med olika loggar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inga problem med loggar i andra forum, jag rekomenderar att användare med malwareproblem vänder sig direkt till eforum. jag tycker inte att layouten är nåt vidare där men det är inga problem med långa loggar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oroligoledsen.gif    Slutar du besvara frågor Cecilia då kan de lägga ner detta forum.

Tack biggrin.png , men PC för allas forum har levt i många år utan mig och det är bara en liten del av trådarna som jag skriver något i.
Jag skrev inte heller att jag skulle sluta svara på alla frågor, bara sådana som kräver långa loggar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Mitt förslag om att länka till loggarna istället för att klistra in i tråden var bara ett förslag och inget annat. Min tanke var att det skulle öka användarvänligheten och göra tråden lättare att överblicka - samtidigt som det minskar belastningen på databasen.

Men om ni tycker att det är för bökigt så kör på som vanligt! rolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju inte fortsätta som vanligt heller om man får timeouter eller orimliga laddtider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...