Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Video DVD


Maria E

Rekommendera Poster

Det går bra att se en film på en DVD som man har spelat in själv i 3 timmar om man orkar :-) Därefter bör man kopiera skivan till en ny om man ska   se den igen eller låna ut den till någon nån dag eller nån vecka efter man har sett filmen som man har spelat in...

Om man glömmer bort det så får man problem med att se filmen efter ett tag...

DVD-R mm blir inte arkivbeständiga förren man laminerar dem.

Jag har inte testat med alla skivor men jag testade med en DVD-RW och de tål mindre enligt tester som PC för alla har gjort en gång. Jag kommer inte ihåg vilket nummer av PC för alla nu...

En "datakunnig" som jag har pratat med påstår att han brände en video-DVD sen lånade han ut den till några stycken och det blev inget fel på den.

Alltså Video-DVD måste avslutas, slutbehandlas, finalise session för att bli lite mera arkiv beständiga. Men ta det som en vana att alltid kolla Video-DVD innan ni ser dem... Ingen av oss vet  hur länge en skiva håller om den inte är laminerad.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

<p>Det går bra att se en film på en DVD som man har spelat in själv i 3 timmar om man orkar :-) Därefter bör man kopiera skivan till en ny om man ska se den igen eller låna ut den till någon nån dag eller nån vecka efter man har sett filmen som man har spelat in... </p><p>Om man glömmer bort det så får man problem med att se filmen efter ett tag...</p><p>DVD-R mm blir inte arkivbeständiga förren man laminerar dem. </p><p>Jag har inte testat med alla skivor men jag testade med en DVD-RW och de tål mindre enligt tester som PC för alla har gjort en gång. Jag kommer inte ihåg vilket nummer av PC för alla nu...</p><p/><p>En "datakunnig" som jag har pratat med påstår att han brände en video-DVD sen lånade han ut den till några stycken och det blev inget fel på den. </p><p>Alltså Video-DVD måste avslutas, slutbehandlas, finalise session för att bli lite mera arkiv beständiga. Men ta det som en vana att alltid kolla Video-DVD innan ni ser dem... Ingen av oss vet hur länge en skiva håller om den inte är laminerad. </p><p>/Maria</p><p/>

DVD-skivor som man har videofiler på bör spelas in på Arkiv DVD. Delkin Devices säljer såna. Finns även att köpa på vissa fotobutiker.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det här för något? Ett inlägg från MariaE från 2008 som har ett svar från Maria E idag. Men vad handlar det om?

 

Tråden verkar vara startad av Gunnar3 2002-02-22????. Men den ser jag inte. Kan någon förklara. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVD-skivor som man har videofiler på bör spelas in på Arkiv DVD. Delkin Devices säljer såna. Finns även att köpa på vissa fotobutiker.

/Maria

 

Gunnar har väl tagit bort sitt inlägg.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...