Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera om XP


Gore

Rekommendera Poster

När jag trycker in installationsskivan får jag besked att det installerade XP är nyare än det jag försöker med (beror väl på servicepack 2 som är installerad efteråt).

När jag försöker starta datorn med skivan i ("boota" från CD) får jag ingen möjlighet. Allt går så snabbt. Ser ingen sådan rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kan man behöva ställa in vilka enheter som datorn ska boota ifrån och ibland är det hårddisken som är första bootenhet. Gå in i bios och under nån meny som brukar heta typ Boot så finns det inställningar för detta. Antingen ändrar man ordningen så att cd:n hamnar för eller så får man disablea hårdisken som bootenhet. När sedan första skedet i installationen kan man ställa tillbaka detta så den bootar från hårdisken igen så att installationen fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

När jag trycker in installationsskivan får jag besked att det installerade XP är nyare än det jag försöker med (beror väl på servicepack 2 som är installerad efteråt).

När jag försöker starta datorn med skivan i ("boota" från CD) får jag ingen möjlighet. Allt går så snabbt. Ser ingen sådan rad.

Testa med att trycka exvis på DELETE under uppstart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag trycker in installationsskivan får jag besked att det installerade XP är nyare än det jag försöker med (beror väl på servicepack 2 som är installerad efteråt).

När jag försöker starta datorn med skivan i ("boota" från CD) får jag ingen möjlighet. Allt går så snabbt. Ser ingen sådan rad.

Kanske sent svar och du har redan löst problemet. Har du formaterat innan du försöker göra en ominstallation?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...