Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vågar jag öka min bandbredd?


Nisse_Nisse

Rekommendera Poster

Nisse_Nisse

Hej!laugh.pngtongue.png

Jag har idag 0,25 Mbits bredband ifrån Telia. Jag funderar på att utöka hastigheten till 8 eller kanske 24 Mbits.

Jag har det kopplat så idag att jag har gjort en förlängning av sladden ifrån ADSL-splittern för att slippa ha routern i köket, är första telefonjacket sitter. Förlängningssladden går över vinden och ner i mitt dator-rum.
Nu är min fråga, vågar jag öka hastigheten på mitt bredband med tanke på att det kan bli varmt i sladden av den snabba hastigheten av data så det kan börja brinna i isoleringen på vinden. Vågar jag öka hastigheten eller är jag tvungen att isolera adsl-sladden på vinden?

MVH Nisse Nisse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio
Hej!
Du kan utan problem öka bandbredden, med den låga strömstyrka som trafiken använder genereras ingen som helst värme.
Varför inte använda en trådlös router/accesspunkt i stället? Då slipper du använda en lång kabel.

Hälsningar
/// Jari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe,  rolleyes.gif ni kanske ska tänka på i vilket forum den här tråden ligger wink.png kombinerat med lite mer tänkande. dans.gif

Mycket bra, Nisse Nisse thumbsup.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse
Hehe,  rolleyes.gif ni kanske ska tänka på i vilket forum den här tråden ligger wink.png kombinerat med lite mer tänkande. dans.gif

Mycket bra, Nisse Nisse thumbsup.png


Hej igen!

Cecilia kom på lösningen på mitt "problem"!

APRIL APRIL till er andra som inte fattade!!!! tongue.pngtongue.pngrolleyes.gif haha

 Sedan ett litet meddelande till Jari Karivainio:
Sladden som går över vinden kommer ifrån ADSL-splittern och går in i min trådlösa router!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...