Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vista låsnig


cool boy

Rekommendera Poster

hej

undrade bara om nyare datorer från 2008 med vista förinstalerat och är fabriks tillverkade te.x hp dell, har någon slags låsnig till vista och kan inte te.x instalera xp. eller finns inte det har hört det någon stans me är int riktigt säker att det finns för att min dator går det knapt att köra spel på längre det gick gätte bra att köra te.x hl2 men nu laggar det bara och vill ha xp på datorn om det gårcool.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

undrade bara om nyare datorer från 2008 med vista förinstalerat och är fabriks tillverkade te.x hp dell, har någon slags låsnig till vista och kan inte te.x instalera xp. eller finns inte det har hört det någon stans me är int riktigt säker att det finns för att min dator går det knapt att köra spel på längre det gick gätte bra att köra te.x hl2 men nu laggar det bara och vill ha xp på datorn om det gårcool.png






Vad jag vet så ska man inte få binda personer till ett operativsystem man ska kunna instalera vilket som hällst. Hur skulle det se ut om man köpte en ex HP-Dator och efter några år länger man ut en massa pengar för att den ska bli bättre sen går det endå inte att instalera senare OS (Operativsystem)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot så måste man kontrollera att det verkligen finns XP-drivrutiner för den dator-modellen från datortillverkaren. Utan drivrutiner så kommer det inte att gå bra.

Du har väl uppdaterat Vista-drivrutinerna från datortillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...