Just nu i M3-nätverket
Jump to content

amd vs intel

zamliman

Recommended Posts

Svår fråga, beror till vilket pris man vill betala. Med AMD så ska man (tydligen) inte kolla så mycket på hur snabb den är på pappret (GHz) eftersom dom (tydligen) jobbar fortare än intels motsvarighet (GHz). AMD har haft problem med att datorn inte stänger av sig när CPU:n blivit för varmutam börjat brinna, eller explodera (Hm är jag ute och seglar nu???). Intel ligger dock OFTAS inte alltid, före i utvekling av nya produkter.
Vore kul om någon som använder AMD skulle skriva här!

Har en AMD X2 6000+. Nästan alla deras proccesorer är MYCKET dåliga om man vill överklocka. får min till 3.15Ghz stabil (3.0 orginal)sad.pngkan dock bero på att mitt moderkort suger.  Men AMD:s är mycket bra i förhållande till pris-prestanda.biggrin.png så om du vill ha en processor som är billig och bra. KÖP AMD! laugh.png 

Har också hört att folk spräng sina AMD processorer när dom blivit för varma.

så nästa gång köper jag nog en Intel, så jag kan överklocka.

Vi börjar såhär.

En Kärna              Ska du mäst spela med en "singel" processor ex: Intel p4 2,2gzh/AMD 3500 2,2gzh  så bör du välja AMD. om du iten ska spela så bör du använda intel i alla andra fall intel går också bra att spela på.

Två Känor             När Intel slog igenom med sin core2 duo så var itne riktigt amd berädd och hamnade på efterkälken riktigt rejält  så det enda jag kan råda dig till är en intel i alla fall så länge du inte bara ska redigera video då är amd lite snabbare men inger man märket direkt.

4 Kärnor                INTEL INTEL INTEL det är det enda jag har att säga AMD har rätt nyss släppt sin första 4kärninga men den ligger inte i närheten av Intels core2 Quad. personligen så tror jag att Amd inte kommer att leva kvar länge till om dom inte kommer med något riktigt bra snart!!

PS: Själv har jag använt en AMD 3500 i 3år och har varigt helnöjd men ny bytte jag med sorgen i ögat till en inte core2 Quad

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...