Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PANIK!


mia-80

Rekommendera Poster

Är det mjukvaran heler hårdvaran det är fel på?

Min laptop fungerar som vanligt förutom när jag ska starta mitt mobila bredband då en ruta säger "Failed to load API DLL".

Vad betyder detta?? Har pratat med olika supporter men inte fått något riktigt svar.

Jag har även kört ominstallations cd. Men varje gång den når 70% så startar den om.

Kan fixa detta själv på något sätt eller om jag måste lämna in den?? Kan det fungera om man installerar om Windows?

Mvh// Mia  unsure.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din laptop funkar som vanligt utan uppkoppling och inte när du kopplar upp dig, ja du, då tycker jag att du ska ta kontakt med din bredbandsleverantör för felet är uppenbart där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet låter som om det vore ett mjukvarufel.

Har du provat att avinstallera och installera mjukvaran för ditt mobila bredband?

Vad är det för mobilt bredbandsmodem du har (både namn och modellnummer om möjligt)?

Vem tillhandahåller bredbandet (3, Tele2 eller dyl)? 

Vilket operativsystem Windows XP eller Vista?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mobila bredbandet (tele 2) fungerar på min andra dator, jag har pratat med dom och dom säger att felet inte är bredbandet.Självklart så har jag testat att avinstallerat det mobila bredbandet.

Jag har Windows XP på laptopen.

Jag skrev tidigare att jag provat ominstallerat men jag menade reparations-cd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du senaste versionen av mjukvaran? Finns på http://www.tele2.se/mobilt-bredband.html under fliken Programvara & Guide.

Jag hittade även ett supportforum med en av modellerna av modemet som Tele2 använder: http://www.expansys.se/pf.aspx?i=141528

Det mesta är på engelska även om det är en svensk webbplats. Kanske kan du hitta något där. Verkar vara ett litet kärt problembarn de där modemen. Vissa bollas bara fram och tillbaka mellan modemtillverkare och datortillverkare och ingen vill ta ansvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...