Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

halv bild???????


henke dator

Rekommendera Poster

henke dator

Jag har windows vista home premium . När jag gr in i en mapp med några bilder och klickar på visa bildspel så kommer en halv bild upp eller nästanhalv så att bilden visas på vänster sida vad är det för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ursäkta om stegen nedan inte ser lika ut i Vista som i XP. Själv kör jag nämligen XP. Detta är ett är dessutom ett långskott för jag är inte helt på det klara med hur det ser ut hos dig men iden nedan är tillämpbar i både XP och Vista. 

Om du går in i dina bildskärmsinställningar genom att högerklicka på en fri yta på skrivbordets bakgrund och välja egenskaper i menyn som dyker upp. Välj sedan fliken längst till höger, Inställningar tror jag den heter i svenska Windows. Ser du små två rutor där som indikerar att grafikkortet skickar ut videosignal som om du har två skärmar inkopplade men du har bara en? I så fall kan det vara problemet. Skrivbordet sträcker sig över båda skärmarna och när bildspelet centrerar bilden hamnar den mitt emellan skärmarna vilket gör att det ser ut som om bara halva bilden visas på din enda skärm. Jag använder som du ser nedan två skärmar.

0835070193053c24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...