Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AAC > MP3


esd

Rekommendera Poster

Hej

Vet ni något program som snabbbt och lätt kan konvertera AAC musik filer till MP3 filer?

Inte dbpoweramp för det har jag redan testat och det programet var skit dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse

Hej

Vet ni något program som snabbbt och lätt kan konvertera AAC musik filer till MP3 filer?

Inte dbpoweramp för det har jag redan testat och det programet var skit dåligt.



Hej esd!

Detta program kanske kan vara värt att prova:
http://www.magicvideo.net/aac-to-mp3/

MVH Nisse Nisse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade det men när jag precis hade klickat igång installationen så försökte den ändra i uppstartsprocessen i registret så jag vet inte om jag vågar låta den fortsätta.

Vad tror du? Jag har f-secure och det var det som stoppade den också - om det nu spelar nån roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse

Jag testade det men när jag precis hade klickat igång installationen så försökte den ändra i uppstartsprocessen i registret så jag vet inte om jag vågar låta den fortsätta.

Vad tror du? Jag har f-secure och det var det som stoppade den också - om det nu spelar nån roll.



När du får varningen från F-Secure, klicka på info och kolla vad det står. Är det något som är misstänkt kan du ju Neka. Om inte installationen fortsätter får vi hitta ett annat program. Detta var bara något jag hittade när jag googlade lite. Du kan ju alltid prova media-convert.com!

MVH Nisse Nisse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ingen här har erfarenhet av programmet eller kan säga att det kommer från en säker källa så installera det inte. Många "freeware" installerar både det ena och det andra som i och för sig ofta står i licensavtalet om man orkar plöja igenom de medvetet väl tilltagna avtalen (mao så långt att ingen orkar läsa). Det är ofantligt mycket skitsidor som kommer högt upp i ranking på Google (dvs första eller andra sidan) som innehåller malware på olika sätt, antingen genom infekterade sidor eller med program som innehåller malware.

Installera aldrig något du inte litar helt på. Sunt förnuft krävs för att hålla datorn ren från elände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nekade ändringen och installationen fortsatte men man vet ju aldrig vad den installerar på datorn samtidigt som programet.

Sen provade jag mediaconvert.com men det tog ju nästan 5 min att konvertera en fil och jag har åtminstone 50 st filer som ska konverteras.

Jag har sett att Itunes ska klara det men jag vet inte riktigt hur man ska göra nån som vet det här? Jag kör media player så jag är helt borta när det gäller Itunes - vet ungefär bara hur den ser utrolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är att bränna låtarna i AAC-format till en ljud-CD och därefter importera dem till iTunes igen. Då måste man dock ha gjort en ändring i inställningarna för importering. Dessutom är det en begränsad metod som passar för upp till ca 20 (?) låtar men det kan vara bra att känna till metoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att filerna inte är kopieringsskyddade är det väl bara att högerklicka på låtarna i iTunes och välja att konvertera dem till mp3. Jag har i alla fall den möjligheten iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att filerna inte är kopieringsskyddade är det väl bara att högerklicka på låtarna i iTunes och välja att konvertera dem till mp3. Jag har i alla fall den möjligheten iTunes.


Sant, men om inte MP3 anges som formatet man kan konvertera till måste man trixa i inställningarna. smile.png

1. Redigera -> Inställningar -> Avancerat -> Import
2. Välj "MP3-kodare" i rullistan vid "Importera med".
3. Under "Inställningar" väljer du lämplig kvalitet. Jag rekommenderar "Högre kvalitet (192 kbit/s)".
4. Tryck på OK.
5. Klart!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK jag får testa Itunes då jag har det inte installerat då jag får göra det först jag återkommer om hur det går.

Tack för hjälpensmile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort allt som ni har skrivit men när jag högerklickar och trycker konvertera till mp3 så tar det en liten stund sen kommer det upp en skylt s där det står "Ett oidentifierat fel uppstod" och så slutar den med konverteringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort allt som ni har skrivit men när jag högerklickar och trycker konvertera till mp3 så tar det en liten stund sen kommer det upp en skylt s där det står "Ett oidentifierat fel uppstod" och så slutar den med konverteringen.


Mystiskt. Lägg upp en skärmdump så kanske vi kan identifiera det "oidentifierade" felet. smile.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c1f15603690a6ba9

Bilden är lite dåligt upplöst men så här står det på skylten.

"Ett fel uppstod när filen" Augie´s Great Municipal Band and End Credits" konverterades. Ett okänt fel uppstod (-208)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musikfilerna är lite skadade så det kan vara det som är problemet ska testa med några som inte är skadade.

Skadan är att mitt i så sprakar det till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse

Hej igen!

Om du inte gillar  programmet Itunes kan du prova ett program jag har använt i flera år för att göra mp3-filer av cd-skivor. Om du gör som ovan nämt att du kopierar/bränner aac-filerna som en ljudcd och sedan kör dem i programet Audiograbber. Till det programmet finns det sedan en svensk språkfil att ladda ner.
Programmet fungerar utmärkt. Sedan kan det vara bra att bränna filerna till en CD-RW -skiva som du sedan kan radera för att inte offra en vanlig cd-skiva.

MVH Nisse Nisse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa att bränna dom på en cd-rw skiva. Men kan inte media player klara att rippa över dom till mp3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse
Jag ska testa att bränna dom på en cd-rw skiva. Men kan inte media player klara att rippa över dom till mp3?


Jo den senare versionen media player klarar det. Men jag kör media player 9. Men programmet Audiograbber är mycket bra och det kanske är enklare att använda. Det är värt att prova, det är ju inte stort.

Nisse Nisse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...