Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blixtsnabb dator!


FluH

Rekommendera Poster

Jag hade problem med min dator som blev allt slöare. Försökte med allt! Så fick jag av en vän rådet att "Justera för bästa prestanda".

Vilken skillnad!   biggrin.png  Datorn är nu blixtsnabb! Allt "ögongodis" i XP är bortskalat, men FUNKTIONEN är ju det viktiga! Varför får man så sällan sådana råd?  mad.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem med min dator som blev allt slöare. Försökte med allt! Så fick jag av en vän rådet att "Justera för bästa prestanda".

Vilken skillnad!   biggrin.png  Datorn är nu blixtsnabb! Allt "ögongodis" i XP är bortskalat, men FUNKTIONEN är ju det viktiga! Varför får man så sällan sådana råd?  mad.png



Men om datorn varit snabb en gång i tiden, varför ska den inte kunna vara det nu också, inklusive bibehållet utseende? Om du inte redan känner till det programmet skulle jag vilja rekommendera CCleaner för att rensa upp Windows. Alternativt kan man också använda Registry Mechanics. Båda har funnits på PCFA:s CD-skivor men jag upplever CCleaner som mest kompetent plus att det är gratis.

Man ska ju trots allt trivas med datorn utseende också. wink.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fick jag av en vän rådet att "Justera för bästa prestanda".

fundersam.gif Hur/vad gjorde du?

Högerklicka på Den här datorn, välj Egenskaper, välj fliken Avancerat, under Prestanda klickar du på Inställningar, välj fliken Visuella effekter, markera Justera för bästa prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...