Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

windows xp


ulven.r

Rekommendera Poster

hej jag har en fråga

jag har windows xp

på internet explorer fins det enflicka

der står det-skriver-sida-verktyg

det har stått på svenska hela tiden ,men nu är det på engelska-hur får jag den tilbaks på svenska?jag har varet in på verktyg och  skrevet svenska på språk men det ble bara engelska

mvh ulven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse

hej jag har en fråga

jag har windows xp

på internet explorer fins det enflicka

der står det-skriver-sida-verktyg

det har stått på svenska hela tiden ,men nu är det på engelska-hur får jag den tilbaks på svenska?jag har varet in på verktyg och  skrevet svenska på språk men det ble bara engelska

mvh ulven



Om du uttrycker dig och formulerar dig bättre är det lättare för oss och hjälpa dig! Det är lite svårt att förstår hur du menar.

MVH Nisse Nisse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej jag har en fråga

jag har windows xp

på internet explorer fins det enflicka

der står det-skriver-sida-verktyg

det har stått på svenska hela tiden ,men nu är det på engelska-hur får jag den tilbaks på svenska?jag har varet in på verktyg och  skrevet svenska på språk men det ble bara engelska

mvh ulven



Om du uttrycker dig och formulerar dig bättre är det lättare för oss och hjälpa dig! Det är lite svårt att förstår hur du menar.

MVH Nisse Nisse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehj Nisse

när jag går in på internet explorer,så kommer det opp en flick där det står

tecken-hus-feed-skrivare-sida och verktyck-när jag tryckar på verktyg kommer jag in påintyernetalternativ osvden flicken står på engelska som jag gjerna vil ha tilbacks på svenska

mvh ulven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehj Nisse

när jag går in på internet explorer,så kommer det opp en flick där det står

tecken-hus-feed-skrivare-sida och verktyck-när jag tryckar på verktyg kommer jag in påintyernetalternativ osvden flicken står på engelska som jag gjerna vil ha tilbacks på svenska

mvh ulven

Det är inte för att hacka ner på dig, men det är väldigt svårt att urskilja vad det är du behöver hjälp med. Nedan har jag gjort en tolkning av det du har skrivit. Är den tolkningen korrekt?

När jag öppnar Internet Explorer får jag upp en flik som heter "tecken-hus-feed-skrivare-sida". När jag går in på "Verktyg" och väljer "Internetalternativ" är texten på engelska. Jag vill att den ska vara på svenska istället. Hur gör jag för att lyckas med det?

Om den tolkningen stämmer undrar jag vilken version av IE du använder dig av? Om det är IE7 tror jag att du kan göra så här:
  1. Välj Verktyg.
  2. Välj Internetalternativ.
  3. Välj Språk (eller Languages).
  4. Tryck på Lägg till...
  5. Leta rätt på Svenska [sv-SE], markera det och tryck på OK.
  6. Flytta upp Svenska så det ligger överst i listan.
  7. Tryck på OK två gånger till.
  8. Starta om IE och eventuellt hela datorn.
  9. Klart (förhoppningsvis)
Jag är inte säker på att det kommer att fungera men du kan ju prova. smile.png
Skulle det inte fungera, ta en skärmdump och lägg upp den här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse

Hej,  Det jag menade innan var det Scouten89 sa här, det är inte att hacka på dig ulven men det blir lättare om du rättar till stavfel och liknande. Hoppas du löser språkproblemet.

MVH Nisse Nisse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej Nisse_Nisse

jag tackar för hjälpen

du har fattet vad jag vill frem till

det är inte altid så lett och formulere som man vill ha det

men det gick bra till slutt och jag tackar och bygar

mvh ulven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kan man ha 2 webläsare instaleret samtidig, jag har explorer 7 men tänkte testa morzila firefox. Jag har XP profesionel instaleret.

På förhand tack för hjälpen.

SMEO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kan man ha 2 webläsare instaleret samtidig, jag har explorer 7 men tänkte testa morzila firefox. Jag har XP profesionel instaleret.

På förhand tack för hjälpen.

SMEO



Nema problema, det är bara att installera. Själv har jag FF, IE, Safari och Opera installerat på min dator. Alla fungerar bra. Jag använder liksom du Windows XP.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är t o m så att det är omöjligt att avinstallera Internet Explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse

Hej! Kan man ha 2 webläsare instaleret samtidig, jag har explorer 7 men tänkte testa morzila firefox. Jag har XP profesionel instaleret.

På förhand tack för hjälpen.

SMEO



Nema problema, det är bara att installera. Själv har jag FF, IE, Safari och Opera installerat på min dator. Alla fungerar bra. Jag använder liksom du Windows XP.


Hej Scoutern89!

Jag har två webbläsare installerat på en av mina datorer, IE och FF.
Men du har fyra!? Varför detta? JAg tycker det känns konstigt att man ha två ibland, man brukar väl oftast ha det ena eller det andra?, eller jag kanske har fel.

MVH Nisse Nisse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kan man ha 2 webläsare instaleret samtidig, jag har explorer 7 men tänkte testa morzila firefox. Jag har XP profesionel instaleret.

På förhand tack för hjälpen.

SMEO



Nema problema, det är bara att installera. Själv har jag FF, IE, Safari och Opera installerat på min dator. Alla fungerar bra. Jag använder liksom du Windows XP.


Hej Scoutern89!

Jag har två webbläsare installerat på en av mina datorer, IE och FF.
Men du har fyra!? Varför detta? JAg tycker det känns konstigt att man ha två ibland, man brukar väl oftast ha det ena eller det andra?, eller jag kanske har fel.

MVH Nisse Nisse


Tja, vad gör man inte för att förtjäna nördfaktor hög? wink.png
Skämt åsido, Jag använder främst FF. IE måste finnas på datorn eftersom den bland annat, som Cecilia säger, inte kan avinstalleras. Opera och Safari har jag för att jag tycker det är kul att lära mig nya saker samt för att ibland kontrollera visningen av min webbplats.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...