Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Här är vinnaren i skrivbordstävlingen!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Nu har en jury, i form av fyra medarberare på PC för Allas redaktion, utsett vinnaren ivår stora skrivbordstävling!

Tävlingen, som arrangerades i samarbete med HP, gick ut på att man skulle ladda upp en bild på sitt skrivbord. Det bidrag som juryn anser är bäst, smartast, roligast, fyndigast eller på något annat sätt överlägset de andra vinner.

Vinnaren får en HP Pavilion HDX ett extremt kraftfull laptop med 20 tums skärm, och prestanda som räcker mer än väl till både film, spel och annan underhållning i hemmet - värd 17 000 kronor.

Första pris

Vi har fått in massvis med kreativa tävlingsbidrag, och det var riktigt svårt att utse vinnaren. Men - bara en kan få datorn.

Och vinnaren är lorenzo.stiernquist med det här skrivbordet:
63862c0ecb710330
lorenzo.stiernquist har tagit en bild på en öppen spis och redigerat den i Phosotshop. I ramen har han lagt in en egen bild av Gamla Stan i Stockholm, och elden i spisen är i själva verket en animation av programmet Real Player - som rör sig i takt med musiken.

Juryn anser att lorenzo.stiernquist förtjänar att vinna, eftersom han visar på kreativitet, nytänkande och konstnärlighet, och på ett smart sätt integrerar skrivbordet med andra program.

Grattis lorenzo.stiernquist!

Juryns hedersomnämnanden
Tävlingen har blivit en jättesuccé, och vi har fått in betydligt fler bidrag än vi hade räknat med. Extra roligt är det att kunna välkomna så många nya ansikten här i Smart.

Eftersom tävlingen innehåll så många roliga och kreativa bidrag har juryn även valt ut tre favoriter som vi vill ge hedersomnämnande. De här tre tävlanden kommer att få varsin godisbox från våra kompisar på Godisboxen.se.

Först ut är Rantzien med det här eleganta skrivbordet. Rantzien har knutit ihop form och funktion, genom att lägga ikonerna för Den här datorn och Papperskorgen som detaljer i motivet.
5058107e1b699d5d

Andra person att få ett hedersomnämnande är Pibbsen. Även Pibbsen har integrerat ikonerna med motivet, som i det här fallet är olika sportsituationer.
df0b7c62eff7ced0

Sist ut att omnämnas är superzero, som står för ett av tävlingens knäppaste bidrag. Här har målet varit att göra det så svårt som möjligt för användaren, genom att lägga ut hundratals falska ikoner som i själva verket är en del av bakgrundsbilden. Bara en av datorerna är äkta! Det kan krävas en hel del klickande för att hitta rätt.
04ae047aba54407e

Ett stort grattis från oss på PC för Alla! Och spana in Smart snart igen - det kommer fler roliga tävlingar, jag lovar!  biggrin.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch, vad nära! Nåja, jag kan ju trösta mig med att jag redan har en fullt funktionell laptop... Och en godisbox är ju aldrig fel ;)

Tack för hedersomnämnandet! Och grattis till er andra också, jag tyckte för min del att Pibbsens var bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis grattis! En väl värd vinnare! Tack för hedersomnämnandet också.. hoppas det kommer fler liknande roliga tävlingar som man kan vara med i! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis grattis till vinnaren... väldigt kul att få ett hedersomnämnande... väldigt kul(???) att ni tycker att jag är knäppast också...wacko.gifwink.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Grattis!

Den där dator grejjen, om du drar med musen över hela skrivbordet så markeras den äkta snabbt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...