Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox 3 beta 4


oppctre

Rekommendera Poster

7208940986a4ff47
Nytt, snyggare gränssitt.

Firefox 3 beta 4 är mycket snabbare och snyggare än dess föregångare och tar inte lika mycket minne. Och det känns knappt att det är en beta, den krachar aldrig och är utan större buggar. Och om vissa tillägg inte fungerar kan man hämta Nightly tester tools som gör att de flesta tillägg fungerar bra. Filhämtaren har också förnyats en hel del:
056887e6883f8639
När filen sedan laddas ner klart dubbelklikar man bara på den.

På linux ser den ut som tvåan
På linux (ubuntu) ser Firefox inte så snygg ut, utan ser mer ut som tvåan. Det är synd, riktigt synd. Jag har tyvärr inte testat den på Mac OS X, så jag vet inte hur det ser ut där.

Jag skulle rekomendera alla att prova nya Firefox därför att den är snabbare, snyggare och mindre krävande av systemet än tvåan. Man kan dessutom köra både tvåan och trean samtidigt (inte igång samtidigt dock).


+ snabb, snygg och inte lika resurskrävande
-Har inte hittat något än

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man borde kunna få en lista på vilka tillägg/teman som är kompatibel med 2.0.0.12 men INTE med v3b4..

Så att man slipper - som tidigare - installera v3 bara för att konstatera att inga tillägg fungerar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mikael63!

Det står en lista där man laddar ner tillägg om dom fungerar med trean eller inte. Men prova Nightly tester tools den fungerar för alla mina tillägg!

/Elias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


På linux ser den ut som tvåan
På linux (ubuntu) ser Firefox inte så snygg ut, utan ser mer ut som tvåan. Det är synd, riktigt synd. Jag har tyvärr inte testat den på Mac OS X, så jag vet inte hur det ser ut där.



En av det stora och mest synliga nyheterna i FF3 är just utseendet! cool.png

FF3 använder sig av användarens GTK- och ikontema.
Exempelbilder finns här: http://arstechnica.com/journals/linux.ars/2007/11/15/afirst-look-at-the-firefox-3-visual-refresh-for-linux


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...