Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Arkitekten

Katastrofalt Diino!

Rekommendera Poster

Arkitekten

Hej!

Nu har jag försökt använda Diino. Samma problem vid flera tillfällen, så jag utesluter problem med min ADSL-förbindelse. (Annan användning och TPTest visar normal kommunikation.)

Diino är så eländigt långsamt, så jag upplever det som värre än att betala räkningar över det gamla e-postgirot med modem en lönedag! Och jag har drabbats av flera avbrott i uppladdningarna. Funktionen för att återuppta uppladdningen fungerar i och för sig bra, men kräver ändå passning och två svar för varje fil.

Som det nu fungerar är Diino ointressant. Så länge det går fortsätter jag med Storegate, med det mindre utrymmet där.

Vänliga hälsningar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stefan Garvander - PC för Alla

Hej,

Mycket tråkigt att Diino inte funkar som det ska för dig. Jag har skickat en förfrågan till Diino om de känner till några allmänna problem som liknar de problem du har. Postar svaret här så fort jag får det. Har du möjlighet att beskriva dina problem lite mer i detalj? Och kanske ta en skärmdump på eventuella felmeddelanden? Det skulle underlätta i vår felsökning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Arkitekten,

Jag har pratat med Diino nu och de känner inte till några allmänna problem av den karaktär som du beskriver. De vill gärna komma i kontakt med dig för att kolla upp exakt vad det är som inte funkar för dig. Om du vill att Diinos kundservice kontaktar dig så maila dina kontaktuppgifter till mig på stefan.garvander@idg.se så ser jag till att Diino får dem. Eller om du själv vill kontakta Diino på 08-55922456 eller http://www.diino.se/support.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
FluH

Jag använde det här programmet för något år sedan men la ner det. Det är hopplöst långsamt! Helt värdelöst och går inte att använda. mad.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Scouten89

Som motvikt i debattet kan jag säga att Diino fungerat utmärkt för mig. Självklart är det trevligt med höga överföringshastigheter men den hastighet jag fått har varit fullt tillräcklig. Dessutom tycker jag att funktionaliteten är mycket hög. Synd att inte alla upplever det så. sad.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag fått svar från Diino, se nedan. Om fler problem uppdagas, kontakta gärna mig eller Diinos kundservice direkt.

Från Diino:

Vi har förstått att vissa PC för Alla kunder haft problem med Diino tjänsten. Vi tackar för er input och har arbetat för att förbättra detta så att er upp- och nedladdning av information fungerar optimalt. Kontakta gärna vår support dagligen mellan 09.00 - 17.00 på support@diino.net om ni frågor om tjänsten eller behöver hjälp.

/Diino

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...