Just nu i M3-nätverket
Jump to content

korkad fråga om Norton

fuffens

Recommended Posts

Min testperiod av Norton antivirus som följde med datorn när jag köpte den går ut strax och jag tänkte istället installera ett gratisprogram. Min fråga är måste jag ändå avinstallera Norton även om testperioden går ut av sig själv imorgon innan jag kan installera mitt nya prg? Korkad fråga kanske, men är lite ny på det här området...

Tacksam för svar

Ditt Norton virus skydd kan du behålla hur länge du vill, men du kommer inget kunna uppdatera virus skyddet mot nya virus.

Om fuffens ska installera ett annat antivirusprogram, vilket ju är att rekommendera, så bör Norton avinstalleras så att man inte riskerar att ha två antivirusprogram igång. Detta därför att ha två antivirusprogram ofta leder till konstiga problem, t ex seg dator, eftersom de två programmen krockar med varandra.

Mitt Norton gick ut 2005, har kört det tillsammans med Ewido/AVG. Det fungerar felfritt. Men alltså han ska inte behöva avinstallera Norton, men om han nu skulle få problem så kan han ju göra det.

Det är vad jag vet / tycker / tror.

Tack för era svar! Om jag ska ta bort Norton kan jag göra det från kontrollpanelen då eller måste jag använda Symantecs Removal Tool? Om jag måste använda Removal Tool, behöver jag nån särskild information om mitt antivirusprg då, måste jag logga in på nåt sätt eller är det bara klicka på Removal Tool?

Tack igen för er hjälp, jättesnällt!

Använda 2 antivirusprogram är väl som att köra bil med 2 rattar som vill svänga åt olika håll om jag inte är fel ute

påta tal om virus skydd och två och sont så har jag två en från nod32 som jag vill ha och en från adaware som säts på vid upstart men jag kan inte göra så att den inte startar jag har got in på msconfig och tagit bort den men den kommer ändå upp

Ad-aware är ett antispionprogram och inte ett antivirusprogram, så det går ju bra att kombinera med Nod32.
Finns det ingen inställning i Ad-aware där man kan stänga av realtidsskyddet?
Kolla i Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster om inte Ad-aware har en tjänst där du kan stänga av.

Korkad fråga kanske, men är lite ny på det här området...

Tänkvärt om frågor:
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
Den som frågar får inget veta.
Det finns inte några korkade frågor, bara korkade svar.

Håller med Scouten89.

Frågar man inte så lär man sig inte och man behöver inte känna sig dum för det är väl ingen som kan allt.innocent.png

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...