Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startproblem


uffe_hudik

Rekommendera Poster

Hej dottern har en Dell GX280 P4 2,8Ghz 512 ram. När man slår i gång den så startar endast processorn fläkt och nätdelsfläkt. Lampa på moderkortet lyser gult samma med knappen på framsidan som man slår på med,normalt ska den lysa grönt.. nån som har nån ide ? började med att den lät som ett trösktverk,, blåste då ur en del damm ur den.. inte ens skärmen startar upp.. Hoppas på svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hände samma sak med mig men jag tror jag ficksade problemet genom att ta bort proccessor kylaren och ta ut processorn och sedan ta in den och trycka ordentligt så att den sitter rätt och sedan stoppa till baka kylaren och testa att settta på datorn om det inte funkar kan du kolla om alla sladdar sitter rätt jag e inte 100 % säker på att det här kommer att funka men man kan försöka men va riktig försiktig när du holler på med processornbiggrin.png   allt du gör är på egen riskblink.gif

ps gör inte det här direkt någon kanske vet en bättre och änklare lösningenrolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prolle är samma sak som processor.
Har man bort kylfläns/fläkt från processorn så måste man ha ny kylpasta när man sätter tillbaks den.

Har du kollat med Dells support?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...