Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tema till Windows 2000


Nisse_Nisse

Rekommendera Poster

Nisse_Nisse

Hej!

Är det någon som vet var jag kan hitta snygga teman till Windows 2000?

Typen .msstyles fungerar ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Nisse_Nisse!

Menar du att du använder Windows 2000. Kommer ihåg att jag fick välja 2000 eller XP Pro på min dator jag köpte 2001 på Dustin.

Jag har testat en installation av Windows 2000VMware Workstation (virtuellt) men inte blev jag precis gladare av det, det såg ruggigt antikt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse

Nisse_Nisse!

Menar du att du använder Windows 2000.



Är det nåt fel med att jag kör det?
Jag provade att köra xp lite på den, men fick inte ljudet att funka eftersom jag inte hittade några drivrutiner. Nu gick jag tillbaka tll 2000 igen. Visst ser det antikt ut men det funkar. Därför tänkte jag att jag kunde piffa till det med ett annat tema. Men jag tror att jag strunter i det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Nej då. Det är inget fel att använda gamla OS. Jag är jäkligt nyfiken på 98:an som jag aldrig hade, jag gick direkt från 95:an till XP Pro och ME skulle också vara kul att testa. Har du aldrig testat att köra virtuellt? Jag håller ständigt på men nya projekt och nu är det ju Vista man måste testa, innan man köper en dator med det i.

Jag använder VMware Workstation till mina virtuella installationer. Det finns ju Virtual PC 2007 som Microsoft skänker gratis, men installationerna gå väldigt sakta i den. I VMware tar en Vistainstallation ca 20 minuter mot dubbelt i PC 2007.

Man kan ju också testa en massa program i den virtuella, utan att belasta den riktiga datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse

Nej då. Det är inget fel att använda gamla OS. Jag är jäkligt nyfiken på 98:an som jag aldrig hade, jag gick direkt från 95:an till XP Pro och ME skulle också vara kul att testa. Har du aldrig testat att köra virtuellt? Jag håller ständigt på men nya projekt och nu är det ju Vista man måste testa, innan man köper en dator med det i.

Jag använder VMware Workstation till mina virtuella installationer. Det finns ju Virtual PC 2007 som Microsoft skänker gratis, men installationerna gå väldigt sakta i den. I VMware tar en Vistainstallation ca 20 minuter mot dubbelt i PC 2007.

Man kan ju också testa en massa program i den virtuella, utan att belasta den riktiga datorn.



Jag har kört 98 innan. Jag slängde ut det för att det finns modernare saker i 2000 med stöd för plug and play mm. Jag ville prova ME och laddade en version från våra pirater. Men jag fick felmeddelande i installationen, så jag struntade i det,jag kom ju på att 2000 var nyare än ME. NT har jag också provat, det är lite dumt eftersom de har tagit bort defragmenteraren och annat behövligt. Vista funderar jag på att prova. Jag har en 2,5 tums hdd på 60 GB som bara ligger. Har försökt att sätta in den i min laptop och köra Vista Ultimate. Problemet var att jag inte fick ut hdd:n som sitter i laptopen. Jag vågar inte riktigt slita. Sedan känner jag ett tll problem, den Vistan jag har är piratkopierad och engelsk. Jag skulle vilja ha en svensk version. Jag har skrivit om det i tråden         Språkpaket till Vista.

VMware är jag nog inte så haj på. Det är nog inget jag vågar testa. Jag tror inte jag behöver det ändå.

MVH Nisse Nisse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nej då. Det är inget fel att använda gamla OS. Jag är jäkligt nyfiken på 98:an som jag aldrig hade, jag gick direkt från 95:an till XP Pro och ME skulle också vara kul att testa. Har du aldrig testat att köra virtuellt? Jag håller ständigt på men nya projekt och nu är det ju Vista man måste testa, innan man köper en dator med det i.

Jag använder VMware Workstation till mina virtuella installationer. Det finns ju Virtual PC 2007 som Microsoft skänker gratis, men installationerna gå väldigt sakta i den. I VMware tar en Vistainstallation ca 20 minuter mot dubbelt i PC 2007.

Man kan ju också testa en massa program i den virtuella, utan att belasta den riktiga datorn.

Jag har använt både Vin 98 och Vin Me.

I vår familj har vi på 1 dator Vin me kvar anars vin XP pro och home

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...