Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FAQ: Så får du järnkoll på vad som händer i Smart


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Det finns ett superbra sätt att hålla koll på allt som händer i Smarts forum: rss! Med rss kan du se precis vad folk diskuterar och frågar om.

Och det bästa med rss är att du själv väljer vilket sätt du vill bevaka aktiviteten på. Du väljer själv vilket program eller webbtjänst du föredrar.

Du kan både bevaka senaste inläggen och senaste trådarna.

Här är länkarna till våra rss-flöden
Senaste inläggen: http://pcforallasmart.idg.se/rss/latestposts.jsp
Senaste trådarna: http://pcforallasmart.idg.se/rss/latestthreads.jsp

För dig som inte har koll på rss: det är inte så krångligt som det låter! Rss är en sorts prenumeration, som gör att du kan få reda på exakt när en webbsajt uppdateras.

Det du behöver är en rss-läsare. Det finns massvis på marknaden. Själv gillar jag sajten Google Reader, jag använder den till att bevaka alla it-nyhetskällor jag håller koll på i jobbet.

Även webbläsarna Firefox 2 och Internet Explorer 7 funkar som rss-läsare. Har du nån av de programmen kan du klicka på länkarna ovan, och sen klicka på prenumerera-länken.

Du dyker det upp som ett "aktivt bokmärke" i Firefox, eller en "feed" i Internet Explorer.

I Firefox ser det ut såhär:
20d80383da0d4a7e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade ditt tipps och det funkade fint. Kör den nya Firefox 3 beta som verkar rätt stabil. Lite nya roliga funktioner. Dock får jag varna för den nya Explorer 8 beta. Rena skräpet med en massa buggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar bara varför man inte kan titta på dom senaste trådarna utan att krångla med RSS?

Förut kunde man ju välja senaste inlägg eller senaste trådar.

Det här börjar bli för krångligt så nu struntar jag i att hjälpa till mer här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson
Jag undrar bara varför man inte kan titta på dom senaste trådarna utan att krångla med RSS?

Förut kunde man ju välja senaste inlägg eller senaste trådar.

Det här börjar bli för krångligt så nu struntar jag i att hjälpa till mer här.


Vi kommer att fixa en lista över senaste trådarna. Idag har vi listor över trådarna med senast aktivitet och populäraste trådarna.

Det är en efterfrågad funktion, och något vi prioriterar högt. För tillfället jobbar vi med att förbättra en del andra fuktioner, men trådlistan kommer, jag lovar! smile.png

Tills att den är på plats är rss ett sätt att hålla koll på vad som händer som jag personligen tycker funkar jättebra, och som dessutom har många fördelar. Bland annat att du kan se vad som händer utan att ens behöva besöka sajten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar otåligt på trådlistan.
Saknar länken "Nästa 30 trådar" som fanns förr.
Allt blir nog bra snart.
Tack
.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...