Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad tycker ni om PC för Allas Förmånspaket?


Stefan Garvander - PC för Alla

Rekommendera Poster

Stefan Garvander - PC för Alla

Jag är nyfiken på vad ni tycker om PC för Allas förmånspaket? Är ni helårsprenumeranter och utnyttjar någon av tjänsterna telefonsupport, antivirus eller webblagringen? Tyck gärna till och ge ris eller ros, är det lätt att komma fram till telefonsupporten? Vet de vad de pratar om? Är F-secure lätt att använda eller hur funkar Diinos tjänst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F-Secure är bra. Det är enkelt att använda och skyddar bra. Det tar inte så mycket systemresurser heller. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en annan i min familj som prenumererar på PC för Alla men det är bara jag som läser den biggrin.png så jag får den tillsänd till mig varje gång.

Jag nyttjar inga tjänster för jag sitter på sjukhus och har begränsningar.down.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tyvärr bara upp denna sida när jag försöker gå in på Förmånspaketet

Runtime Error

Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

                


Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

                

Vet tyvärr inte hur jag skall behandla den sad.png

BoG

                


                

                
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Garvander - PC för Alla

Hmm, får samma felmeddelande. Kollar upp detta direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Garvander - PC för Alla

Hmm, får samma felmeddelande. Kollar upp detta direkt. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Garvander - PC för Alla

Forumet buggar lite också, ett knapptryck gav tre inlägg! Det var inte meningen att spamma vårt egna forum rolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte telefonsupport och kommer troligen aldrig använda det men antiviruset och Diino använder jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schemalagd genomsökning slutade att fungera på F-Secure efter några månader, när jag klickar på  länken för support så hamnar man på en sida här på PC för alla med följande medelande "Tyvärr lyckas vi inte hitta sidan du sökte"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder F-Secure, men använder prenumerationsnumret i tidningen och förnyar var tredje månad istället. Har inte orkat installera om F-Secure med den där Protection Plus varianten som är lite svävande vad det egentligen är man får för något. Det är ju uppenbarligen inte exakt samma som den som man får 3 månaders licens för i tidningen utan att vara prenumerant. Skulle inte vara helt fel om det kunde vara samma paket som fanns i tidningen som i förmånspaketet så man slipper ominstallationsstrulet när man vill växla över till förmånspaketet.

Övriga tjänster använder jag inte. Som mjukvaruutvecklare på windowsplattformen så känner inte jag behov av supporten t.ex. Jag är ju vanligtvis familj och vänners support :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Garvander - PC för Alla

Håller med om att det kan vara lite oklart om vad som ingår i vilken version av F-secure, men i den version som helårsprenumeranter kan ladda ner från  www.pcforalla.se/formanspaketet så ingår allt detta:

  • Antivirus, skyddar din dator mot virus, maskar, trojaner och rootkit
  • Innehåller F-Secure DeepGuard - mot nya hot
  • Innehåller en brandvägg som skyddar mot hackare
  • Innehåller realtidsskydd mot spionprogram
  • Skannar e-post för virus och elak kod
  • Hjälper dig att bli av med Spam och Phishing
  • Lätt att installera och använda
  • Ger det snabbaste skyddet mot nya virus (baserad på oberoende resultat från AV-Test.org)
  • Skyddar barn mot olämpligt innehåll på Internet
  • Innehåller tidslås för att kontrollera Internet-användning
  • Innehåller programkontroll
  • Innehåller säkerhetsskola
  • Automatiska uppdateringar
  • Säkerhetsnyheter direkt till din dator

Det är alltså mer än ett enkelt antivirusprogram.

Supportsida för F-Secure Protection Plus 2008

http://support.f-secure.se/swe/home/supportissue/fsis2008/index.shtml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Stefan Garvander - PC för Alla

Hej,
Jag har fått information från F-Secure att den version som finns med i förmånspaketet, PC Protection Plus endast gäller för installation på en dator.

Supportsidan är gemensam för flera olika versioner av F-Secures säkerhetspaket. Därför kan vissa detaljer skilja sig, och detta verkar vara ett sådant fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Säkert en bra idé, det gäller bara att hitta det, något som jag inte lyckats med.
Kan ju vara intressant att läsa om leukemi, men knappast för nå´n med datorproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...