Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Remote.


harley

Rekommendera Poster

 Hejsan finns det någon som kan ge mej tips var felet ligger.Det gäller att kontakta datorn via remot.

Dator 1 . Windows XP Home
Brandvägg Windows Virus AVG .
Dator 2 . Windows XP Professional .Brandvägg Windows Virus AVG.

Detta är privat ingen server eller företagsnätverk .
Datorna ingår i hemmanätvärk trådlöst.

Dator 1 kan kontakta dator 2 via remote .
Dator 2 kan inte kontakta dator 1.

Jag har vad jag kan se likadana inställningar på båda datorerna .
Jag har läst hjälpen och provat allt tycker jag och ställt in allt enligt rekomendationer.
Varje gång jag provar connecta så ser jag modemet jobba sen kommer felmeddelande upp Kan inte kontakta remote dator försök igen kvarstår problemet kontakta admin eller innehavaren av datorn.

Jag har säkert provat 100 ggr och kollat lika många ggr att allt är rätt inställt.

Har någon förslag eller en lösning på detta

M.V.H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att datorerna ingår i hemmanätverk men menar du då i SAMMA hemmanätverk? Eller är det två datorer i varsitt hemmanätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att datorerna ingår i hemmanätverk men menar du då i SAMMA hemmanätverk? Eller är det två datorer i varsitt hemmanätverk?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att datorerna ingår i hemmanätverk men menar du då i SAMMA hemmanätverk? Eller är det två datorer i varsitt hemmanätverk?



De ingår i ett nätverk. Nätverket fungerar , det är fjärrkontroll som inte fungerar dator 2 till dator 1. 1 till 2 fungerar .Remote desktop connection.Finns under accessories.Programmenyn.

När jag tar med laptoppen skall jag kunna kontakta hemdatorn via fjärkontroll från laptoppen .

M.V.H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte Remote Desktop något som saknas i XP Home?
Då kan man använda andra program för det, t ex TightVNC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte Remote Desktop något som saknas i XP Home?
Då kan man använda andra program för det, t ex TightVNC.


Ja märkligt det har jag också för mig , men det kan väl inte fungera bara 1 väg? 
Om det inte finns så skall det väl inte finnas överhuvudtaget i programmenyn , Dator 1 har XP Home och desktop remote och jag kan koppla upp mot dator 2 som har XP Pro !!!
Jag är ändå väldigt nyfiken på en ev lösning eller vettig förklaring. Ex remote skall inte finnas på home versionen , finns den men skall den inte fungera? Finns inte att läsa något om det i hjälptexterna .
Är det någon som har Remote på sitt XP Home? Finns på start/program/accessories. Notpad o paint mf.l program ligger där också.
Var kan jag hitta det program du nämner?

Tackar för svaret. M.V.H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte Remote Desktop något som saknas i XP Home?
Då kan man använda andra program för det, t ex TightVNC.


Ja märkligt det har jag också för mig , men det kan väl inte fungera bara 1 väg? 
Om det inte finns så skall det väl inte finnas överhuvudtaget i programmenyn , Dator 1 har XP Home och desktop remote och jag kan koppla upp mot dator 2 som har XP Pro !!!
Jag är ändå väldigt nyfiken på en ev lösning eller vettig förklaring. Ex remote skall inte finnas på home versionen , finns den men skall den inte fungera? Finns inte att läsa något om det i hjälptexterna .
Är det någon som har Remote på sitt XP Home? Finns på start/program/accessories. Notpad o paint mf.l program ligger där också.
Var kan jag hitta det program du nämner?

Tackar för svaret. M.V.H

Jag har Remote Desktop  och använder XP home media center edition

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Remote Desktop  och använder XP home media center edition

Antingen har du XP Home eller så har du XP Media Center Edition. XP Media Center Edition är mest lik XP Professional.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Remote Desktop  och använder XP home media center edition

Antingen har du XP Home eller så har du XP Media Center Edition. XP Media Center Edition är mest lik XP Professional.

Det är  XP Media Center Edition  jag har,, trodde den va en "förfinad" version av Home,så igentligen är det en varken eller version då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...