Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vista och Domino - Wordbilagor

jstriem

Recommended Posts

Jag har en dator med Vista och Explorer 7.

Jag kör Lotus Domino Web Access (Notes webklient) för att läsa e-post från arbetet.

Jag kan inte öppna e-postbilagor som gjorts i Word eller Excel (Office 2003). Skärmbilden säger att programmet inte hittar filen, en fil med det aktuella namnet finns emellertid i den angivna katalogen.

Jag hittar filen där med t ex Total Commander eller Utforskaren och kan öppna den i Word/Excel genom att klicka på den.

Det går utmärkt att öppna filerna från Googles GMAIL och från Microsoft Outlook.

Jag har ytterligare en dator med Vista, Explorer 7 och Office 2003, där det går utmärkt att öppna bilagorna. Programmen i båda datorerna är uppdaterade.

Det verkar alltså som om det är en skum inställning i operativsystemet eller något av programmen - men vad (jag har inte ändrat default)?

Hej!
Kan det vara så att filen eller sökvägen till den innehåller blanka så att länken till Word blir avbruten. Går det att konfigurera WebAccess-klienten så att den lägger dubbelfnuttar runt filnamnet spm skickas in till Word?

Hälsningar

Ja en del filer kan innehålla blanka, men Word och Excel missar även en fil som heter test.doc/test.xls. Jag tror inte att jag kan konfigurera DWA så att den skapar dubbelfnuttar.

Det skumma är att det fungerar på en av mina datorer, men inte den andra. Båda är utrustade med samma program, samma uppdateringar och jag fattar inte skillnaden

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...