Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn superlaptop värd 17 000 - tävla med ditt skrivbord


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

  • Svars 367
  • Skapad
  • Senaste svar
Pontus Jeppsson

tack för svaret men jag förstog inte riktigt ska man betala något eller


I vissa fall kan det bli aktuellt med vinstskatt. Men jag får nog hänvisa dig till Skatteverket för mer info om det här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför en massa ikoner på skrivbordet när det räcker med 3. Jag har tex en mapp för program och en för dokument. Där samlar jag genvägar till det jag mest använder. Rent och praktiskt skrivbord med en vacker blomma.

biggrin.png ce00f110c24acd26

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


tack för svaret men jag förstog inte riktigt ska man betala något eller


I vissa fall kan det bli aktuellt med vinstskatt. Men jag får nog hänvisa dig till Skatteverket för mer info om det här.

Om man jobbar betalar man skatt och man betalar olika mycket skatt beroende på hur hög lön man har. Om du vinner den här datorn så ser skatteverket att du har 17.000 mer i inkommst den månaden och då måste du betala skatt för dom 17.000. Skatteverket ser inte att det är en vinst dom ser det bara som extra inkommst som du ska skatta för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


tack för svaret men jag förstog inte riktigt ska man betala något eller


I vissa fall kan det bli aktuellt med vinstskatt. Men jag får nog hänvisa dig till Skatteverket för mer info om det här.

Om man jobbar betalar man skatt och man betalar olika mycket skatt beroende på hur hög lön man har. Om du vinner den här datorn så ser skatteverket att du har 17.000 mer i inkommst den månaden och då måste du betala skatt för dom 17.000. Skatteverket ser inte att det är en vinst dom ser det bara som extra inkommst som du ska skatta för.

ungefär hur hög skatt skulle det bli för 17000 kr har kommit på det blir lite mindre än 5000kr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

434ee9ab27ed1993

Ja, här är mitt....för tillfället, använder för övrigt Objectdock och Rainlendar (Klockan & Kalendern) under detta är det då Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


tack för svaret men jag förstog inte riktigt ska man betala något eller


I vissa fall kan det bli aktuellt med vinstskatt. Men jag får nog hänvisa dig till Skatteverket för mer info om det här.

Om man jobbar betalar man skatt och man betalar olika mycket skatt beroende på hur hög lön man har. Om du vinner den här datorn så ser skatteverket att du har 17.000 mer i inkommst den månaden och då måste du betala skatt för dom 17.000. Skatteverket ser inte att det är en vinst dom ser det bara som extra inkommst som du ska skatta för.

ungefär hur hög skatt skulle det bli för 17000 kr har kommit på det blir lite mindre än 5000kr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammalt möter nytt i XP (till och med XUbuntu får vara med!), 4 skrivbord samtidigt!

XP körs i Microsoft Virtual PC, XUbuntu i VirtualBox och windows 3.11 i DosBox, allt under XP.728b2992a12f0d32

Ledsen om allt inte syns, kör 1600*1200 px.

Högupplöst bild: http://fgames.110mb.com/sv/dt.jpg (av någon anledning måste man högerklicka på länken och välja spara som för att kunna se bilden...)

Mitt vanliga skrivbord965cd232290821ae

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"It's me, MARIO"

Blir alltid lika glad när jag sätter på datorn och ser denna bakrund. Nostalgi säger jag bara... ( Försöker hålla ikonerna borta så de inte förstör bakrunden =P90c9035838bb5c5e )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Belgarion0

Enkelt skrivbord, ikoner är bara jobbigt.
99e4734d682e8a88

Måste ju visa "docken" också. (kicker panel som göms automatiskt)
a52064261065d6ca

Full storlek på bilderna: 1 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


tack för svaret men jag förstog inte riktigt ska man betala något eller


I vissa fall kan det bli aktuellt med vinstskatt. Men jag får nog hänvisa dig till Skatteverket för mer info om det här.

Om man jobbar betalar man skatt och man betalar olika mycket skatt beroende på hur hög lön man har. Om du vinner den här datorn så ser skatteverket att du har 17.000 mer i inkommst den månaden och då måste du betala skatt för dom 17.000. Skatteverket ser inte att det är en vinst dom ser det bara som extra inkommst som du ska skatta för.

ungefär hur hög skatt skulle det bli för 17000 kr har kommit på det blir lite mindre än 5000kr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick detta  svar från RSV.

Tävlingsvinst ska liksom övriga inkomster tas med i inkomstdeklarationen.
En tävlingsvinst beskattas som inkomst av tjänst och läggs således på den
ordinarie inkomsten. Hur mycket det blir i skatt beror på övriga inkomster
och eventuella avdrag.

Skatteplikt för tävlingsvinst uppkommer om det är den personliga
prestationen,  även om den är obetydlig,  och inte slumpen som slutgiltigt
är avgörande för vinsten.

Tävlingsvinster, som inte hänför sig till anställning eller uppdrag och som
inte betalas ut i form av kontanter eller sådant som jämställs med
kontanter (presentkort, värdepapper o.d.), är dock inte skattepliktiga om
värdet uppgår till högst 0,03 prisbasbelopp avrundat till närmaste
hundratal kronor, i nuläget
1 200 kr. Beloppsgränsen bedöms vid varje tillfälle.

Är det en prestationsvinst ska denna tas upp under inkomst av tjänst i
deklarationen, den som har utbetalt vinsten kan bli arbetgivare för den som
vinner och ska därför bli skyldig att betala arbetsgivareavgift samt dra
skatt alternaivt  att den som vinner själv betalar in avgifter samt skatt
för vinsten, detta bör framgå av arrangören.
stjarnsmall.gif 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...