Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn superlaptop värd 17 000 - tävla med ditt skrivbord


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson
7db1c37eb5546df0

Nu drar vi igång en riktigt häftig tävling här i PC för Alla Smart. Tävlingen, som vi arrangerar i samarbete med HP, ger dig chansen att vinna superhäftiga HP Pavilion HDX, värd 17 000 kronor.

Konceptet är enkelt ta en skärmdump på ditt skrivbord, komplett med ikoner och allt, och ladda upp. En jury, som består av PC för Allas redaktion, väljer ut det bästa, roligaste, smartaste, knäppaste eller finaste.

Gör så här:
1. Bli medlem i PC för Alla Smart, om du inte redan är det (klicka här, och klicka sedan på länken för att registrera dig).

2. Ta en skärmdump på ditt skrivbord, komplett med ikoner och rubbet. (Tryck på Print screen på tangentbordet, öppna ett bildprogram som Photoshop, Paint, Painshop Pro eller liknande och klistra in bilden, spara bilden som en fil)

3. Klicka på knappen ovan för att skriva ett nytt inlägg i den här tråden.

4. Klicka på den lilla gula knappen med ett berg på för att lägga till en ny bild. Klicka på Bläddra, och leta upp bildfilen på din hårddisk. Klicka på Ladda upp.

5. Klicka på Svara för att skicka upp ditt bidrag. biggrin.png

Vinnaren får en HP Pavilion HDX ett extremt kraftfull laptop med 20 tums skärm, och prestanda som räcker mer än väl till både film, spel och annan underhållning i hemmet. Du kan läsa mer om HP Pavilion HDX här.

Tävlingen pågår till och med tisdagen den 18 mars. Och eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till! pompoms.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 367
  • Skapad
  • Senaste svar
f3ce456e7946dfe8
Stilrent ska det vara.  wub.gif
Använder Rocket-Docken till de vanliga programen, annars är ju vistas sök-funktion helt suverän!
Så inga jobbiga ikoner som skymmer den snygga bakgrunden cool.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1972713958c0ddb1

Klara i änden av ett rör.

Då denna bild blev tagen då höll vi på att leka med ett papprör på 1 m och jag fick tag på kameran satte in den i röret och fick denna bild, trodde själv inte att det skulle bli något, blev överaskad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket ikoner kan ordnas snyggt och en snygg egen tagen bild i bakgrunden.

540c1d6e995ef660

Om jag vinner datorn med mitt skrivbord så ska jag ha exakt det skrivbordet på laptopen som det jag vann med. Då kommer jag inte glömma att jag vann datorn i den här tävlingensmile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2b927c128aa49ba9

Lite surt att man inte gjort en användare tidigare, men jag har läst tidningen ett bra tag nu :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calle Hultman
fc62a485aa83b331

Detta röriga skrivbord kräver lite av ett snille för att klara av att arbeta med men det löser väl sig när man får skaffa sig en ny dator om något åt eller så. blink.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakgrundsbilden är egentligen en ögonblicksbild från Stardock Deskscapes. Försöker hålla skrivbordet rent från ikoner, samlar dem istället i Snabbstartsfältet som jag har organiserat i mappar.818f545f18b5287b

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ced02de886afbc4b

Papperskorgen samt alla ikoner som "ligger" på skrivborder går att flytta hur som helst :)

Youtube film som visare hur det fungerar här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mitt bidrag
a6248ce958dd3b3e
Har för mig att det är från en tunnelbanestation i Madrid, men jag kan ha fel.
Lagom med ikoner, bakgrunden byts var 15minut till en annan bakgrund (mha Microsofts "Wallpaper changer")
Dokument osv. kommer jag lätt åt med hjälp av Launchy (kan liknas vid "snabbsökfunktionen" i windows vista), vilket nästan gör startmenyn onödig.
Temat för aktivitetsfält osv. är Microsoft Zune (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=75078, direktlänk till nedladdning, hittade ingen indirekt på microsofts webbplats)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...