Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn superlaptop värd 17 000 - tävla med ditt skrivbord


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

  • Svars 367
  • Skapad
  • Senaste svar

Mycket flashigt o mycket sött har ni, cool.png625552b1a30f9b48

här kommer bidraget där  nytt möter gammalt. Enkelt o stilfullt, slår ni mannen som snart är pensionär? Bilen är en Ford från 1934 med en värstingmotor V8 som jag hade den äran att få åka i som pojk på 1950 talet.rolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

818b8aecb73af3dc

Jahasåhär ser iaf mitt skrivbord ut, rörigt som vanligt med påbörjade projekt avolika slag, (aldrig blir de fulländade) och polarna klagar.. Men vadåfilerna är ju lättåtkomliga:P. Det blir de årliga vår och höststädningarna avskrivbordet som fixar till det hela till en estetisk skönhet någon gång per år!Men hur som helst är det bakgrundsbilden på skrivbordet som gör datorn.. Dendär har jag för övrigt tagit själv ;P

Ha de gött!



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

    efter att jag gjort om datorn så har jag två profiler med två snygga skrivbord
b11c67a6fe892045min första profil

74f88ddd1e871f82min andra det ska alltid vara cleant inga ikoner laugh.png
wub.gif tackar pcforalla för att dom ger oss möjlighet att vinna den här drömdatorn wub.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fb5d80dfe96e76c2  

När jag fick syn på denna bilden var jag bara tvungen till att ha den på mitt skrivbord, jag tycker den är både söt och cool där drakungen leker med flygplanen och båtarna medan mamman tvättar rent honom. På bron står alla människor och tittar förskräckt, kanske ännu en loch ness teori biggrin.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

05a55da0e5ff0589
Mitt bidrag till stacken. Förstår inte att alla har kvar startmenyn på standard positionen, på det här viset får det plats mycket fler öppna fönster utan att de grupperas. smile.png
Älskar att ni arrangerar sånna här tävlingar, Pc för Alla, ni är bäst! wub.gif
För att se bilden i full storlek, klicka här

//Extreeem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

474b575e041d0742

Bilden har jag tagit själv från en plats där jag gärna kopplar av. (Nej, jag säger ej var... wink.png  ).

När jag inte arbetar, d v s använder en massa fönster, så gör bilden mig extra lugn och glad. smile.png 


Den smala listen i vänsterkanten, som innehåller länkar till mina vanligaste program, är normalt dold under vänsterkanten på skärmen. Något mindre frekvent använda program finns i en rullgardin nere till höger i aktivitetsfältet. (Bredvid klockan.)

Program som jag sällan, eller aldrig, använder går jag in i startmenyn för att använda.




Listen med genvägar kan man lätt skapa själv (XP):

Spara en mapp med de genvägar du vill ha i listen. (För att ikonerna/genvägarna ska komma i önskad ordning så kan man exempelvis börja genvägsnamnen med en siffra.)

Högerklicka i aktivitetsfältet och välj Verktygsfält -> Nytt verktygsfält. Välj mappen med de sparade genvägarna.

Nu skapas ett nytt verktygsfält i aktivitetsfältet.

Högerklicka på verktygsfältet och dra den till lämplig plats på skärmen (t ex till vänsterkanten).

Högerklicka därefter på det nya verktygsfältet och kryssa för Alltid överst, Dölj automatiskt, samt Visa -> Små ikoner.

Avmarkera Visa text och Visa rubrik.

Justera bredden på listen till önskad storlek.

Klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

SISTA CHANSEN!

Idag gäller det. Det är sista dagen om du vill vinna en ascool HP-dator värd 17 000 spänn.

Har du inte laddat upp ditt skrivbord i tråden än - gör det NU! w00t.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

62e277d3bddc305b
Egentligen rör det på sig. Använder Stardock DeskScapes, men det är lite svårt att visa i en .jpg-bild.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

653af63b62efbd4e 

Jag längtar tillbaka till 90-talets Active Desktop...NOT!!!
Tanken var god men blev nog det mest kraschvänliga som Microsoft hittat på.
Fast idag funkar det bättre. Sidan uppdateras och man missar inget nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

d0a3978acabba3ab

Som ni ser har jag ett väldigt avancerat skrivbord. Det är en fröjd att arbeta med det istället för ett vanligt tråkigt skrivbord. Självklart ser man också mitt motto på skrivbordet: PC för Alla For Life! ;-)

Jag vill tacka redaktionen på "PC för Alla" för deras fantastiska arbete. Jag har sajten som min internetstartsida och om det går en dag utan att jag besöker den får jag allvarliga abstinensbesvär. Dessutom vet man att ni bryr er om era läsare då ni anordnar sådana här tävlingar och utsätter er själva för hundratals bidrag som ni måste gå igenom. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem vann?

Tävlingen är inte slut än. Sista dagen är idag.

En bra gissning är väll att vi får veta vem som vinner nån gång på torsdag eftermiddag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en riktigt smart dator man kan vinnalaugh.pnglaugh.png

Förlåt för den dåliga vitsen men jag ver bara tvungen att skriva den härblush.pngbiggrin.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raving Rabbids

Så sköna, skrattar ihjäl mig varje gång jag spelar - deras panikskrik och de sjuka minispelen, t.ex. "anasthesia" eller hur det stavas då man ska slå med en korv på en patient tills den somnar; den som slår patienten (en raving rabbid för övrigt) sist innan den somnar vinner - detta är ett av de många minispel på raving rabbids som får mig att rofl totaltgalen.gif

så, självklart att jag ska ha ett skrivbord med en raving rabbid ^^b64d99fded9f91f4

 Väldigt få ikoner också, men dessa är de program jag använder mest :3

Speciellt Photoshop dådå ^^ Photoshop = wub.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson
slutar tävlingen idag lockan 12.00 eller när som helst


Den slutar när dagen slutar. smile.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson
tävling = avslutad ??? exakt när får man veta vem vinnaren är ???


Vår ambition är att avslöja vinnarna i slutet av veckan, men eftersom det har kommit in så himla många bidrag - fler än vi hade vågat hoppas på - och eftersom det är helgdag på fredag vågar jag inte ge några absoluta löften.

Så du får helt enkelt kolla in här på Smart med jämna mellanrum tills att vi är klara! tongue.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...