Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Scanner problem


Maria E

Rekommendera Poster

Hej jag har en scanner som heter Agfa Scanwise Touch. Denna funkar visst bara ibland. Jag har installerat den senaste programvaran rill Scanwise Touch

När jag ska använda scannern och klickar på ikonen så står det att jag ska sätta på scannern. Men den är ju redan på för den lyser och en USB-scanner kan man ju inte stänga av mer än att man stänger av datorn eller drar ut kontakten till strömmen.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Windows Vista så tror jag det beror på systemet, det går inte heller att få vissa skrivare att funka bra än fast det är VISTA-drivare ..Den funkar ibland bara, riktigt irreterade alltså...Man får hoppas på att SP1 kanske löser kompabilitets problemen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej nej jag har Windows Xp home. Det har fungerat förut med min scanner.

Aquire returned false står det när jag ska använda scannerprogram varan. Jag har provat med både Xnview och Ifranview kanske inte den senaste versionen men spelar det nån roll egentligen ?

Nej jag får fortsätta att använda scannern till min dator som jag har Windows 98 till.

Där använder jag Adobe photoshop limited editon. Den versionen som jag har går inte att använda till Windows XP. Men som sagt jag har kunnat använda scannern till Windows Xp Home förut. Frågan är bara vilken programvara jag använde då ??? Jag har varit tvungen att börja om.

Förakta inte Windows 98.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Maria E!

Någon programvara föjde väl med scannern? När jag söker på Agfa Scanwise Touch hittas en massa sidor med hävisning till drivrutiner: Frågan blir då, är det en väldigt gammal scanner?

Kanske dags att investera i en ny scanner, om du inte får fart på programmet eller kan driva den genom något annat program.

Inte ofta vi ser någon som fortfarande använder Windows 98. Jag testade Windows 2000 i en virtuell installation nyligen, bara för att se hur det såg ut och inte blev jag precis imponerad. Jag tillhör dom som en gång i tiden, otroligt nog, gick från Windows 95 till Windows XP Pro vilket var helt problemfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maria E!

Kanske dags att du också satsar på Macintosh?

Nej den datorn är bara bra till vissa saker. Den är bra att surfa med, scanna saker och att skriva saker i olika program. Men hur gör man när man bränner CD och DVD ? När man ska ta ut en diskett så drar man disketten mot papperskkorgen vet jag. Hur gör man när man ska radera disketten då ?

Finns det några bra "oraderingsprogram" för Mac ?

Hur gör man när man får datafel på en diskett ??

Tur att jag har en dator med Windows 98...

Då kan jag oftast rädda såna disketter.

Kan man programmera i basic om man har en Mac ?

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...