Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Moderkort med inbyggd grafikkrets


Roffe the one

Rekommendera Poster

Roffe the one

Hej! Jag undrar ifall man är tvungen att ändra något i BIOS eller göra något särskilt med ett moderkort som har inbyggd grafikkrets ifall man vill klämma i ett fläskigare Geforce 8800GT-kort i PCI-express platsen och få det att fungera?

Mitt fungerar nämligen inte och jag har bara tryckt i det samt anslutit extra power + dvi-sladd till monitor. (datorn och till och med fläktarna på grafikkortet går igång men ingen bild). Tacksam för all hälp!ohmy.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan behöva inaktivera den integrerade grafiken i BIOS. Har du anslutit skärmen till den integrerade grafiken så du ser om skärmbilden finns där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roffe the one

Ja, jag har kört datorn med den integrerade grafiken och det fungerar jättebra. När jag sätter i Geforce 8800GT och trycker på start så klickar det, ca 14 ggr i moderkortet (som om strömmen försöker aktivera någon komponent men inte lyckas) och datorn + grafikkortsfläkten startar men ingen bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är fortfarande inte riktigt säker hur du menar så jag frågar en gång till (förlåt om jag är tjatig), fungerar den integrerade grafiken efter att du har stoppat i Geforce-kortet?
Har du kontrollerat att nätaggregatet är tillräckligt kraftfullt för att orka med Geforce-kortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roffe the one

Ja, faktiskt så fungerar den integrerade grafikkretsen, om jag kopplar in den analoga sladden,  fast jag har Geforce-kortet i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

456c3cee1f14e5cd

Hej!
Om inte jag tar helt fel så måste du inaktivera det inbyggda grafikkortet och det kan du göra efter det att det nya kortet är isatt och cd'n med drivrutiner för det nya kortet sitter i  cd läsaren. Sen startar du i felsäkert läge och går in i kontrollpanelen/administrationsverktyg/datorhantering här kan du avaktivera det inbyggda kortet och du bör även se att det nya kortet finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Man kan disabel i BIOS ;)


Jaha då har man lärt sig något nytt igen. Det verkar finnas mer än ett sätt att lösa problem på.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...