Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa dator i Japan?


Hurblat

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag är för tillfället ute och reser jorden runt.
Till h
östen kommer jag börja studera på universitet och behöver därför en bärbar dator.
I maj kommer vi till Japan, som ju ska ha billig elektronik.
är det någon ide att försöka skaffa en laptop där?

Tacksam f
ör svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Visst är det ett tillfälle. Har du hum om priserna här hemma så kan det vara av intresse. Jag skulle personligen hellre satsa på kameror. Jag vet dom som var där på 80-talet och kom hem med ett antal kameror, det var då det. Idag är det mycket som händer på den fronten. Har inte kollat var priserna ligger, vilket kanske är svårt, så här på andra sidan klotet. Annars är ju USA ett guldgrävarland just nu, när det gäller elektronik och när dollarn står som lägst strax över 6 kronor. Men som sagt, det beror ju på vilka intressen man har och det kanske inte alltid blir billigare att köpa där borta eller hemma, om man ska räkna in garantier mm och om du ska skicka hem prylarna, eller släpa runt på dom under resan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Kolla i förväg om du kan få tag på en dator med svenskt tangentbord. Det är inte så kul att skriva utan ÅÄÖ-tangeterna i längden.

Hälsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak som kan vara bra att kolla är att du inte får windows på bara japanska.

Sen när du kommer hem så har du ju ingen garanti så om det händer något med datorn så får du betala reapartionskostanderna. Du kan kolla hur det är med garanti från tillverkaren för då kanske du har garntin kvar ändå men om datorn går sönder kommer det bli väldigt krånglit att hålla på att skcika den till tillverkaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Om du handlar i Japan så var noga med vart du handlar.
Som turist är du ett väldigt populärt byte att blåsa.

Men idag är priserna på datorer såpass bra även här i Sverige att det finns inget som väger emot nackdelarna att köpa i Japan.

Zepto har ju annars billiga laptops utan Windows. Där har man även möjlighet att konfiguera den lite själv bland ett förvalt sortiment.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du ska köpa bärbar i japan tänk på att dom inte har ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ på sina tangent bord  utan massa konstiga täcken :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...