Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar eller stationär?


Jonatan13

Rekommendera Poster

Jag ska snart inhandla en ny dator, och har tyvärr inte lyckats bestämma mig om jag ska ha en bärbar eller stationär. Den ska vara spelbar på, men jag klarar mig med låga grafikinställningar. När jag insåg att stationära är mer lämpade för spel så insåg jag vilken nästan oändlig frihet man får med en bärbar.

Ni har nog redan listat ut frågan: Vad tycker ni, bärbart eller stationärt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag ska snart inhandla en ny dator, och har tyvärr inte lyckats bestämma mig om jag ska ha en bärbar eller stationär. Den ska vara spelbar på, men jag klarar mig med låga grafikinställningar. När jag insåg att stationära är mer lämpade för spel så insåg jag vilken nästan oändlig frihet man får med en bärbar.

Ni har nog redan listat ut frågan: Vad tycker ni, bärbart eller stationärt?



Personligen skulle jag aldrig mer köpa en stationär, men å andra sidan spelar inte jag nåt.

Men håller du dig bara undan från de allra lägsta prisklasserna får du rätt bra spelprestanda i de flesta bärbara på marknaden idag.

Det jag skulle säga istället som den största nackdelen med en bärbar är problemen att uppgradera. Det är extra viktigt för om du spelar mycket.

Förmodilgen kommer du vilja hotta upp prestandan och skaffa nytt grafikkort, kanske byta processor, om ett par år när spelen kräver betydligt mer än idag - och då har du problem om du valt en laptop.

Om spel är det viktigaste för dig skulle jag rekommendera en stationär, men om du vill ha en dator som funkar bra till allt möjligt, och som du dessutom vill kunna spela på med okej prestanda, ska du satsa på en bärbar.

Lycka till - och berätta gärna när du bestämt dig! :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror ju i första hand på vart du ska använda datorn, ska du bara använda den hemma så är det ju stationär som gäller. jag upplever det som att bärbara håller inte lika länge och det uppstår lätt värmeproblem.

om man lägger runt 6000 kr på en stationär idag så får man ju en riktigt bra dator 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 6000 kr bärbar dator får du en dator som inte lämpar sig så bra att spela på.

För 6000 kr stationär dator får du en bra dator som du helt klart kan spela spel på.

Sen tänk efter behöver du ta med dig datorn hemifrån? om du inte har något behov av att ta datorn utanför dörren ska du välja en stationär.

Om du ska ha en bärbar som du kan spela spel på får du nog minst betala 10,000 kr.

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lite dielmma som du, men jag hade krav på höga grafikinställninar.

Var så trött på stationär, då jag med småbarn gärna vil umgås med familjen, så jag sitter i soffan med min dator medan grabben ser på Nalle Puh. Därför blev det en bärbar. En bärbara som skulle klara det som jag krävde skulle gått på lägst 12000.

jag bestämde mig helt sonika för att skaffa en Xbox 360 och en bärbar dator.

Märk då att jag fyndade en Fujitsu Siemens XA2528 på Dustin i julas, nedsatt från 11000 till 6990. Och den datorn kan jag spela spel på också än  så länge.

Jag ville inte åt bärbart för att resa runt med utan bara runt i hemmet. Så jag hade krav på minst 17 tums skärm.

vikt o batteritid spelar mig ingen roll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...