Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FILER


Mats1977

Rekommendera Poster

Testade ladda upp en bild.
Bilden är uppladdad, men när jag klickar på FILER står det "Inga uppladdade filer".
Klickar jag på Bilder så finns den med.
Borde inte förstasidan (när man klickat på FILER) visa en sammanställning av alla uppladdade filer?

Fliken "Bilder" är dessutom röd så användaren kan tro att han/hon är under bilder.

 

"Du kan lagra 30 megabyte på PC för Alla Smart. Du kan ladda upp alla

sorters filer - bilder, musik, program, drivrutiner eller dokument.

Utrymme använt i portföljen: 0% av 30 MB

 

 

 

 

 

 

 

30MB

 

 

 

 

Inga filer uppladdade"

Klickar användaren på den röda fliken bilder visas sammanställningen av vilka bilder som laddats upp.

Beskrivningen kapas fortfarande till bilden, varför inte lägga in en alt-text med hela beskrivningen som visas när man ställer muspekaren på den nedkortade eller bildlänken?

På sidan med länken till bilden finns även Kategori Allmänt vid bilden.
När man laddar upp bilden kan man dock inte välja kategori för det man laddar upp.
Det går endast att välja filtyp och vilka den ska visas för.

Fler som har samma fel?

Ser på förhandsgranskningen att formateringen strular lite fortfarande när man skriver inlägg.
Lite för mkt luft, smileys syns inte, eller snarare när de känner för det och text blir fet fast den inte ska vara det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Hej!

Filfunktionen är lite svajig, och inte helt pedagogisk i sin uppbyggnad. Vi ska definitivt se över den i grunden, men vill fixa problemen som fortfarande finns i forumen och bloggarna först, eftersom det är funktioner som fler använder.

Du har helt rätt i att formateringen strular. En del har att göra med en säkerhetsfix vi gjorde för någon vecka sedan. Efter det slutade bland annat smileys att fungera, och det blev problem att använda fetstil och krusivt i vissa lägen.

Vi har hittat problemet och löst det, kruxet är att det är den underleverantör vi har till själva communityplattformen som måste implementera just den här grejen, och de har inte varit överdrivet kvicka om man säger så. Jag är rätt missnöjd med det just nu.

En del andra problem med textformatering har att göra med själva texteditorn, alltså det lilla program du använder när du skriver dina inlägg. Den fungerar inte särskilt bra, och vi ska byta ut den. Vår utvecklare Simon jobbar just nu med en viktig uppgradering som måste till för att vi ska kunna använda den nya texteditorn. När den väl är på plats hoppas jag verkligen att problemen med textformatering ska vara lösta en gång för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...