Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alternativ för Streaming Media Player


Mikael63

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av produkter från umediaserver.net?
Jag har deras Live-server och Media-Server som jag streamar på mitt lokala LAN.
Jag har deras Streaming Media Player som just Player, spelare, och det fungerar alldeles utmärkt.

OM jag skulle vilja ha annan mjukvara som spelare, hur skriver jag i den för att komma åt Media-servern?
Måste jag ändra inställningarna i Media-servern?

Eg. behöver jag inte annan spelare men om jag vet hur jag ska använda annan spelare i Windows kanske det är lättare att hitta spelare - och fixa inställningar - till en Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,
Du skulle förmodligen kunna använda VLC media player (http://www.videolan.org/) för att komma åt mediaströmmen.

Väl inne i VLC:
1. Öppna menyn Arkiv -> Öppna nätverksström
2. I det nya fönstret som öppnas så väljer du det tredje alternativet (HTTP/HTTPS/FTP/MMS).
3. I rutan alldeles till höger om alternativet du just valde, skriv IP:n till servern och porten, dvs. 192.168.x.xxx:5119 där du byter ut kryssen till lämplig ipaddress, vad jag förstått är standardporten på Unreal Media server 5119, har du ändrat det så får du ändra till annan lämlig port.
3. Tryck OK.

Kan du inte höra strömmen så har något blivit fel, återkom så försöker jag hjälpa till och lösa det.

Det fina i kråksången är att VLC fungerar precis lika bra på Mac och tillvägagångssättet borde inte skilja sig så mycket från det i windows.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Nu var det ju LÄNGE sedan jag höll på med detta projekt och jag hade inte denna tråd på bevakning heller.. sorry..

Men nu tänkte jag testa igen - ska övervaka hundgården tänkte jag.

Funkar inte med VLC..
Skärmdump på inställningarna i servern:

sshot-3.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...