Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Musen har blivit konstig

Raven

Recommended Posts

Hej, Jag har problem med min datamus, den har blivit

seg och det känns som en fördröjning, först tänkte jag att det var musen det var fel på så jag köpte en ny för 600kr, men när jag väl kopplade in den nya musen så var det samma problem, jag bruka spela CS:S och de är då man känner skillnaden, går knappt spela, det konstiga var att det bara helt plötsligt hände, jag hade inte ändrat några inställningar eller något dylikt, den är inkopplad i ett USB uttag i datorn och jag har testat att byta uttag men det har inte blivit nått bättre, den är liksom seg och och dålig precesion, det känns inte lika mycket ute på skrivbordet men väl inne i något spel så känner man det otroligt mycket, och som sagt det bara blev så helt plötsligt när jag spelade, Vad kan felet vara tror ni?, fel på USB uttagen eller något?

TACK PÅ FÖRHAND!

[inlägget ändrat 2008-02-18 17:05:04 av Raven]

Säkert inget fel på musen eller usb, felet är nog att något program eller spyware stjäl processorkraft i bakgrunden.

Låt datorn göra jobbet

~~~

(´_`)

har du installerat drivrutinerna till den?

om det har blivit så på båda så kan de nog vara som A7043VMS190 säger

[inlägget ändrat 2008-02-18 20:38:11 av Puppisen]

har du installerat drivrutinerna till den?

om det har blivit så på båda så kan de nog vara som A7043VMS190 säger

[inlägget ändrat 2008-02-18 20:38:11 av Puppisen]

Alltså, jag har ett bra antivirus program, nyaste panda och den hittar inga spyware eller något dylikt, inga virus eller nått, det hände bara helt plötsligt medans jag spelande, den blev seg och blev som fördröjning, det känns inte lika mycket om jag har hög DPI men då blir det svårare att sikta osv, fattar inte vad som är felet, bruka alltid kunna fixa alla eventuella fel själv, men nu när detta bara helt plötsligt hände så vet jag inte vad jag ska göra, först då blev den extremt långsam, och när jag stängde av datorn då funkade den någorlunda igen, inte som förut, men bättre, sen då har har jag använt den nån vecka till och sen då blev den likadan igen, och då köpte jag en ny mus, logitech G9, men det är fortfarande samma fel.

Avinstallera antivirus. Kontrollera om datorn fortfarande är seg.

Om den är det:

Tryck ctrl-alt-del och välj Processer. Klicka på CPU tills det högsta värdet ligger överst. Försök att lista ut om de processer som körs och som tar mycket kraft är av vettig art. Om du är osäker kan du söka på filnamnet för att se i vilken mapp det finns och därmed vilket program det är. Om det inte är något du absolut måste ha så kan du avinstallera det.

Du kan också ta en titt med hjälp av MSCONFIG (START-KÖR-skriv in MSCONFIG-OK). Undersök vad som dras igång i Autostart. Bocka av sånt du tycker verkar suspekt. Sökvägarna till det som startas finns i listan (Kommando).

Stäng av allt automatiskt uppdaterande. Ta för vana att regelbundet uppdatera manuellt. Uppdatering finns förutom i Windows t ex i Java, Acrobat, Office, Quicktime, antivirus m fl. En del uppdateringsinställningar kan vara mariga att hitta.

Stäng av schemaläggaren.

Stäng av Windowsbrandväggen. Stäng av offlineobjekt och exploreruppdateringen(Internet-alternativ - Avancerat, sista gruppen)

Skaffa en bra brandvägg. Nobba allt som vill in eller ut - utom processer som du vet behövs.

Kontrollera datorn igen.

När du har god prestanda igen kan du installera antivirus.

Stäng av förhansgranskningen i Outlook! (Visa - Layout). Kasta all mail som verkar mysko eller innehåller "roliga saker".

Alltså, jag har ett bra antivirus program, nyaste panda och den hittar inga spyware eller något dylikt, inga virus eller nått

Inte räcker Panda till för att kolla efter spionprogram, då behöver du ju ett bra antispionprogram, SUPERAntiSpyware Free Edition http://www.superantispyware.com/download.html

Panda kan inte hitta alla virus heller, kör en online-skanning mot virus:
http://www.eset.eu/online-scanner

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...