Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutiner till moderkort


Datastrularen

Rekommendera Poster

Datastrularen

Behöver drivrutiner till mitt moderkort microstar ms 6580, p4. Har tittat på microstar´s hemsida men blir inte klokare av det. Vet inte vilket jag ska ta.

Kan jag ta hem det på en annan dator och bränna där och sen installera det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

microstar ms 6580

Verkar inte vara någon entydig beteckning.

http://global.msi.com.tw/index.php?func=searchresult&ampkeywords=MS-6580&amptable=download

 

Men generellt så behöver man alla drivrutiner som är för det moderkort man har.

 

Inga problem med att ladda hem filer på en dator och så föra över dem till en annan för installation där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datastrularen

Den sidan har jag också varit inne på. Längst ut till höger kan man ju välja och de två, tre första valen är ju enkla, men sen...

Behöver du ytterligare info om kortet?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick visst inget bra att länka till enskilda sidor på den webbplatsen. Jag skrev in MS-6580 i sökrutan och får då fram en lista på 5 kort. Man måste veta vilket kort det är för att veta vilka drivrutiner det ska vara. Se om CPU-Z kan tala om vad det är för kort du har. http://www.cpuid.com/cpuz.php

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datastrularen

 

Tittade in på sidan du länkade till och den kan säkert leda nån vart.

Jag kanske skulle börjat med att säja att jag precis satt ihop datorn av lite blandade delar och försökte få igång den.

Allt verkar fungera, fläktar surrar, lampor blinkar. Vid uppstart kommer Msi´s logga upp och jag kan gå in i bios. Lägger sen i xp-skivan, startar om och trycker på en tangent för att starta från cd´n. 'Kollar datorns maskinvarukonfiguration' eller nåt sånt kommer upp och sen blir skärmen svart sånär som på ett litet vitt blinkande streck i övre vänstra hörnet. Sen händer ingenting.

Det var därför jag tänkte att jag kanske behövde moderkortets drivrutiner.

Hur går jag vidare nu?

Borde kanske startat en ny tråd också, när jag tänker efter....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutinerna till moderkortet kan du ju inte installera innan Windows är installerat.

Installationsproblem är nog bättre att ta i sin egen tråd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...