Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fattas 190GB Hårddisk har nu 130GB.


KTWALD

Rekommendera Poster

Har en ny hårddisk sedan 2007.Samsung 320 GB.SATA-1.Hela disken var formaterad NTFS,1 partion.Var installerat XP på denna och använt 6 månadert.När jag avinstallerade ett brännar program började det gå snett,först kom jag inte in igen på disken.sedan försvann 190 GB.Har nu formaterat och installerat XP igen men har bara 130 GB.kvar.Vad skall jag göra? FINNS DET NÅGOT ENKELT SVAR.Knut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i Diskhantering (högerklick på Den här datorn - Hantera)?

Syns resten av hårddisken där?

Går det att skapa en partition av det utrymmet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat där men det finns inget mer än 128 GB.som jag nu använder.Av detta är det ledigt 122 GB.Resten syns inte.Har den i min andra dator nu. Det kom upp ett fel-meddelande och jag kunde ej starta:Windows\system 32\config\system,saknas eller är skadat.Sedan formaterade jag disken och installerade XP igen,men då var det bara 128 GB.kvar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan nog stämma,jag hade XP proffs. med service 2 förut men den skivan hade avstängts då den ej gällde längre.När jag sedan installerade från min andra skiva som endast är med SP1.(olovlig)får ej installera SP2 på den.så får jag inte in mera än 128 GB.Måste jag gå över till Linux-Ubuntu nu för att få ut hela disken?.Har ej råd att köpa XP nu.Har jag gjort bort mej nu när jag erkänner att den inte är äkta,men jag måste erkänna att XP är underbar.Knut.A.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen! :)

 

IDG vill inte ha diskussioner om illegala Windows-kopior. Tyvärr, så verkar det som att du i så fall behöver någon Linux-distribution för att kunna utnyttja hela hårddisken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...