Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ROUTERLÖSENORD


pantburk

Rekommendera Poster

i pcfa nr9-07 skriver ni att man kan lägga till ett lösenord till routern, men jag kommer inte in till 'routeregenskaperna' utan får ett medelande där det står: username/password is invalid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

 

För att Reseta detta så brukar det finnas en LITEN knapp på baksidan av routern!

 

Tryck in denna med en penna eller liten skruvmejsel i Ca 10-20 Sek!

 

Om inte detta hjälper gör du samma sak med strömmen ur så borde det gå med det vanliga lösen och anvnamnet sedan!!

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför.

AMD AM25600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+120Gb 2,5,Nvid PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

pantburk!

Har man inte själv valt något lösenord till 'routern' så brukar det vara satt till '1234' vilket man naturligtvis inte kan ha p.g.a säkerhtsskäl. Normalt för att komma in i 'routern' så skriver man på adressraden i webbläsaren, som i mitt fall '192.168.1.1' och då kommer jag till inloggningsrutan till min 'router' sen är det bara att logga in med rätt lösenord.

 

För att återställa finns som Helren skrev ett hål på baksidan där man sticker in något passande, om man behöver återställa och då återgår lösenordet till det fråm fabriken ställda. Vitsen var ju att här också ha ett säkrare lösenord, eftersom det har framkommit att det går att ta sig in i ett system via 'routern' som ofta har ett svagt lösenord.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...