Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Värför kan jag inte installera program???


tessa50

Rekommendera Poster

 

Hej!

Tacksam för tips....Jag har köpt NERO 8 program....och den vill jag installera på båda två datorer hemma.DVD/brännare känner inte av att det finns skivan med program inne .....den öppnar inte alls installation program....Då trodde jag att om jag skall kopiera den till USB....och sedan flyttar till den andra data så bli bra.

Men det funkar inte....Hur skall jag fixa detta problem???? Tacksam före hjälp

mvh

Teresa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite osäker på hur ditt problem ser ut. Kan du inte installera på någon dator? I så fall kan det vara fel på skivan. Kan du installera på den ena, men inte på den andra datorn? Då kan det finnas flera orsaker, men en är att du köpt en uppgradering och det finns en spärr i programmet som gör att du endast kan installera om det redan finns Nero på datorn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

Tacksam för tips....Hej Eva!...Det är orgilal skiva och på en data företag dem har installerat den till mig i sammband med att dem satte större mine....och så vill jag har den på den andra data hemma och brännare reagerar inte alls....som det hade inte alls varit någon skiva i den....då trodde jag att om jag skall kopiera den från data till USB-mine....och sedan enkelt flytta över....Jag har kopierat....men programet har inte fungerat...allså det är nog viktigt att hela installationsprogram går genom och att man skriver nummer....men hur ???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med andra skivor i brännaren? Det kan vara fel på den, eller windowstrassel. Om andra skivor fungerar, så kan jag inte lista ut vad som gör att det inte går med den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att installationsprogrammet inte startar automatiskt när du sätter i skivan?

I så fall kan det vara inställningarna för CD/DVD-enheten som är satta till at inte automatiskt spela upp skivor.

 

Har du testat att starta installationsprogrammet manuellt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...