Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mobile intel(r) 915gm/gms/910gml


banndy

Rekommendera Poster

hej, jag har ändrat till vista med min dator, och jag har grafik kortet

mobile intel® 915gm/gms/910gml express chipset family.

och jag har försökt att hitta nya drivrutiner till den som funkar bra till vista, eftersom spel som WOW hackar hela tiden(vilket det inte gjorde lika mycket innan jag instalerade vista) och jag antar att det bror på drivrutinen som passar till XP, men när jag har sökt efter drivrutiner för vista har jag inte hittat något. vet någon om det finns vista drivrutin eller något som kan hjälpa datorn när det gäller mmporpg, tack för hlälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att det är den inbyggda grafikenheten på moderkortet i en bärbar och i så fall är det bäst att hämta drivrutiner på datortillverkarens webbplats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yes helt klart är det den inbyggda grafikenheten...

 

Om jag har förstått det hela rätt så hade din laptop orginal levererats med Windows XP och nu har du installerat vista...

 

Vista är ju till och börja med ett riktigt nytt operativsystem som inte alls går att jämföra me de tidigare windows verisionerna och detta medföljer vissa problem , dels är det väldigt oprövat ( vi som hade XP SP1 precis när det kom vet hur lång tid de tog fr diverse buggar att försvinna ) och det kommer dröja yttligare nått år innan man kan bedöma operativsystemet som 'felfritt' eller 'glitchfritt'. Som det ser ut nu i dagsläget så är absolut inte alla datorer lämpade för vista ren prestandamässigt, detta kan även gälla 1-2 år gammla system, och för att inte nämna alla datorer som idag levereras med vista. Så mitt råd till dig som extremt van datoranvändare är att om du inte finner vista konfortabelt eller upplever att applikationer och funtioner blit nerslöade med vista

så installera XP igen och vänta några månader så har nog microsoft hunnit komma ut med endel updateringar som kommer att standardisera vista mera och har du tur finns även dina drivrutiner !

 

 

Lycka till!

 

 

[inlägget ändrat 2008-02-12 00:55:11 av Kexet!]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...