Just nu i M3-nätverket
Jump to content

HJÄLP DATOR FÅR RYCK

crisum

Recommended Posts

Snälla, hjälp mig någon.

Har många gånger skrivit in här för hjälp med datorn jag lånat av en vänn.

Innan var det för att datorn startade om när jag spelade hela tiden.

jag löste problemet genom att tömma hårddiskarna med allt förutom antivirus och spelet etc.

Funkade jätte bra ett tag, sedan började den stänga av sig igen (inte starta om som tidigare utan helt enkelt stänga av sig) trodde det berodde på att det var för mycket grejjer på hårddisken igen pågrund av uppdateringarna, men nu har jag blivit rädd, skärmen flimmrar på vissa ställen, först var det bara flimmer men nu lägger bilden av någon sekund (blir svart) och kommer tillbaka, eller så hänger sig ALLT och jag måste starta om genom att trycka på power knappen....

Någon som har något förslag förutom att byta ut hårdvara? (för det är en laptop)

Jag är jätte tacksam för ALLA tips, teorier etc.

Mvh Sandra

En vanlig anledning till att en dator stänger av sig är att den blir för varm. På en bärbar så är det svårt att göra något åt det själv eftersom det troligen är damm inuti som gör att kylningen inte fungerar som den ska. Men du kan se om det blir bättre om du tar bort damm från ventilationshålen.

Kan bara hålla med föregående talare, verkar vara vermeslag. Testa att köra datorn på ett ställe som är så svalt som möjligt, med god ventilation. Fungerar det bättre vet du ju vad problemet är. Då måste du kolla om det är dammigt i datorn och försöka göra rent.

MVH Benne

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...