Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte åt mina dokument


esd

Rekommendera Poster

Hej

 

För ett tag sen krshade min hårddisk och nu vill jag ha tillbaka min förlorade mejl och favoriter som låg på den.

 

Jag har satt i hårddisken i en annan dator och den fungerar jag kommer in i den. Men när jag ska öppna mina dokumnet för att komma åt mina IE favoriter så säger den 'åtkomst nekad'. Varför gör den så, finns det något sätt jag kan få tillbaka min favoriter på?

 

Sen så hittar jag inte var mina mejl ligger någon av er kanske vet var outlook lägger mejlen så jag kan föra överdom till min dator?

 

Jag kör office 2007 och win xp sp2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

Mailen ligger på C:Documents and Settings\Ägaren\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook. Filerna har ändelserna .pst och .pab och .dat.

Adressboken ligger på C:Documents and Settings\Ägaren\Application Data\Microsoft\AdressBook. Filen heter .wab.

 

Hoppas det funkar!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för hjälpen ska testa det.

 

Jag har inte hunnit tidigare eftersom jag precis kom hem från en vecka i fjällen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jsg har nu fått tillgång till mina dokument tack vare länken från cecilia och jag kunde rädda min favoriter.

 

Sen så gick jag in i c:\document and settings\ sen fanns det inte nått som hete ägaren men det fanna 'erik' som mitt konto heter (det är ett adiministartörskonto) sen fanns lokala inställningar.

 

Men i den fanns det bara en mapp som hete 'temp'.

 

I temp mappen ligger bara en mapp som heter 'copy file list' som är tom och en mapp som heter 'crl' som det ligger en fil i som har och göra med nånting om certifikat.

 

Vad ska jag göra det vore katasrtof och jag hade förlorat mina mejl för alltid?

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-02-11 15:16:33 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen! :)

 

Ställ in Utforskaren så att du kan se alla filer och se om du hittar fler mappar:

Verktyg - (Mapp)alternativ eller liknande - Visning

Välj Visa dolda filer och mappar

Avbocka Dölj filnamnstillägg för kända filtyper

Avbocka Dölj skyddade operativsystemfiler

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack så mycket för hjälpen cecilia och sytanten.

 

Jag lyckades rädda mina mejl och har nu imopoterat dom till outlook, så nu är inkorgen komplett och välfylld. Jag ska skynda mig och säkerthetskopiera dom så att det här inte händer igen.

 

Tack igen för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...