Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer kopplar ner


Leif Sederholmadsa

Rekommendera Poster

Leif Sederholmadsa

Blir 'knäckt' på IE Expl. när jag kör Vista. Jag kan ligga uppkopplad en stund (körd ADSL) - ofta kör jag flera olika sidor samtidigt. Helt plötsligt får jag besked att jag inte längre är uppkopplad - dvs fölorar kontakten med Internet. Om jag stänger ner webbläsaren och öppnar direkt igen - ja då går det utmärkt att fortsätta surfa.

 

Har eliminerat alla möjliga o omöjliga säkerhetsfunktioner men inget tycks hjälpa. Om jag däremot växlar över till XP (har både Vista o XP på min dator) ja då är det inga som helst problem - jag blir aldrig nerkopplad bara att köra hur länge som helst. Så helt klart ligger problemet inom Vista.

Nån som har liknande problem eller nån som förhoppningsvis vet vad som är fel????

PS. Jag kör exakt samma webbläsare i XP o Vista. Har dessutom testat med Mozilla - samma problem där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leif Sederholmadsa

Cecilia! Tack för ditt råd. Jag var inne på länken (har för mig jag varit där förut). Klickade mig fram till 'punkt 4'. Egentligen fattade jag inte så mkt men i alla fall tillräckligt för att jag skulle skriva ett mess till Microsoft - ange alla mina uppgifter - data - op.-system osv osv osv. Lovades ett svar från Microsoft inom 8 timmar. Väntade mig inte särskilt mycket av detta men döm om min förvåning när jag i går fick svar och en länk där jag sen kunde hämta en 'hotfix'. Har nu installerat denna och dessutom provkört flera ggr UTAN att min explorer har 'hängt sig'.

Så nu håller jag tummarna och än en gån TACK FÖR HJÄLPEN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...