Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WindowsUpdate


dae49

Rekommendera Poster

Hej, jag hadde tidigare problem med att köra WindowsUpdate, har XP pro SP2 sve installerat,googlade och fick reda på att bl.a en fil som heter wuapi.dll kunde vara orsak, och att filversionen verkade ha att göra med vilket språk du har på IE,så jag kollade på våran dator i C:\WINDOWS\system32 efter wuapi.dll och filver var 7.0.6000.381 språk Engelska, men i C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 där också wuapi.dll finns, är ver i 5.4.3790.2180 språk Svenska.Jag har kunnat köra alla uppdat en efter en så det är numera OK, men jag undrar om någon av er jätteduktiga supportrar vet om det är OK att filen wuapi.dll är så olika i ver &amp språk.

Med vänlig hälsning dae.

 

[inlägget ändrat 2008-01-29 17:54:34 av dae49]

[inlägget ändrat 2008-01-29 17:55:39 av dae49]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

hej har du problem med Windows Update eller Internet Explorer? om du har problem med windows update, så finns det det några uppdateringar som du kan hämta ner till din dator från microsofts hemsida.

 

laddade du ner den engelska eller svenska versionen av internet explorer 7?

prova annars att avinstallera internet explorer 7, och installera om det sen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju länge sedan Service Pack 2 kom ut så uppdateringsfilen wuapi.dll har väl uppdaterats flera gånger sedan dess så det är väl helt normalt att versionsnumret har blivit högre nu.

 

Min wuapi.dll har också version 7.0.6000.381 och har engelska som språk, fast min Windows är på svenska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...