Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Datorn har hängt sig?????????

nynne

Recommended Posts

Jag fick PC för Allas cd i dag och har haft störningar på Explorer en längre tid, så stoppade jag i skivan och skulle installera Explorer på nytt, men den har hängt sig, för den installerar, startar om, installerar igen, startar om osv.

VAD GÖR JAG för att bryter detta?

Har stängt av datorn men när jag startar upp igen så fortsätter den att installera, startar om, installerar osv. ?????????????????

Kan nån människa hjälpa mig

[inlägget ändrat 2008-01-22 17:15:38 av Bengt-Rune]

Gäller det Internet Explorer 7 eller 6?

Se om det går att starta i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn)och där göra:

Start - Kör - msconfig - Autostart

Se om du i den listan hittar något som kan tänkas vara installationsprogrammet, i så fall så avbockar du den raden.

Du kan sedan avinstallera Internet Explorer 7 i Kontrollpanelen - Lägg till eller ta bort program, du kanske behöver markera rutan högst upp för att se programmet. Då kommer du att återgå till version 6.

Tack för hjälpen Cecilia, jag lyckades!

Har IE 7. Flyttade tillbaka startpunkten till i går.

Men jag tappade den 3:e raden uppifrån med bl.a. Favoriter, dvs flikarna, den har väl gömt sig bakom nånstans.

Du är värd minst EN poäng.

bengtrune

Tack för poängen! :)

Internetalternativ - Flikar Inställningar - Aktivera flikar

Är det den inställningen som har blivit fel?

Morron Cecilia

Vad har hänt, när jag försöker öppna Internetalternativ så släcks det ner efter 1/10-dels sekund, varför?

Bengt-Rune

Hej Cecilia

Jag har lyckats ta hem programmet som du tipsade om, men min engelska är inte vad den borde vara, men jag tror inte att det är något skit jag fått hem i datorn.

Tror du att jag vågar jag avinstallera IE7 och sätta in cd igen och installera från den.

Pratade med min hovleverantör WEKU-data, dom sa att IE7 inte finns på cd.

Hej så länge

bengtrune

'Tror du att jag vågar jag avinstallera IE7 och sätta in cd igen och installera från den.'

Vilken CD?

IE7 laddar man ner från Windows Update normalt.

Eftersom jag avinstallerat IE så kommer jag inte ut på nätet för att hämta den. Jag installerade från pcforallas cd, men hela klabbet hängde sig så i morron lämnar jag in den på en verkstad.

Jag ska ha en PC-fri helg med TV.

Ha en trevlig helg, vi hörs

Hej Cecilia

Nu är jag på banan igen, har fixat datorn.

Har installerat de spionprogram som du rekommenderade.

Hej så länge

bengtrune

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...