Just nu i M3-nätverket
Jump to content

problem efter installation av f-secure

jjonasson

Recommended Posts

Hej

Mitt XP lägger av efter installation av f-secure, jag får en blå skärm där det står:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL + en massa annat bla om dumpat fysiskt minne, och att jag ska ta bort nyligen installerade program.

Det står även att jag ska kontrollera i BIOS att 'cashing' (?) är frånvalt.

Någon annan som har haft samma problem?

vad kan det bero på?

(jag har testat att installera om XP och som första program installerat f-secure, men med samma resultat)

tack på förhand

jjonasson

för att kunna lista ut problemet så måste du skriva felmeddelande (vilket du gjort), stopkoderna (åtmindstånde den första) samt om det står ett filnamn, tex en sys fil

Har använt F-Secure i några år men aldrig stött på detta problem med det. Undrar om du har satt i mer minne, bytt nån hårdvara med? Jag fick blåskärm och en massa felmeddelanden som ditt men det berodde på ett felaktigt minne!

Hej

jag har använt mig av den f-secure version som följde med senaste PC för alla, så jag tror att det är den nyaste.

Jag testade med en annan brandvägg (Zonealarm) och fick blåskärm igen. Däremot fungerade det bra att installera antivirus (AVG) och Ad-aware. Allt verkar fungera nu så jag håller tummarna. Men det är ändå lite läskigt när OS:et bara lägger av.

Jag har satt i en ny hårddisk men det var för 4 månader sen. Problemet kom när jag hämtade hem säkerhetsuppdateringar från MS update, då först min explorer.exe fick problem, och när jag sedan uppdaterade f-secure så kom blåskärmen. Det som var konstigt var att den dök upp efter ett tag, ca 10 minuter...

Som jag skrev innan, just nu fungerar det, men det tyder ju på att nåågot i min dator inte är helt ok.

Tack för tipset, jag kollade aldrig stopkoderna, (jag tror att den första var en massa nollor) men nästa gång blåskärmen dyker upp vet jag vad jag ska hålla koll på.

Hej

Så här står det:

Fel meddelande: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Att jag ska avvaktivera caching eller shadowing i BIOS

Att jag ska kontrollera nyligen installerad maskin och programvara

Stopkod: 0x0000000A (0xF7951B00,0x00000002,0x00000001,0x80409B68)

Sen står det att fysiska minnet dumpas.

Det står ingenting om några filnamn.

Vad betyder detta, och går det att göra något åt?

Troligtvis är det inte f-secure som är problemet, eller?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...