Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Logga ut Växla användare


Ulf W

Rekommendera Poster

För några månader sedan vid en uppdatering mot Microsoft så försvann min möjlighet att 'växla användare'.

Vid påpekande till microsoft fick jag svar 'att jag skulle skicka det till !!!'

Varför kunde inte hon ha skickat det till den det berörde?

 

Skit, Hur som helst, så när jag skall växla användare så blir skärmen svart och jag vet inte vad som händer mer än det. Kommer inte in med annat än att trycka på 'omstart'

 

Någon siffra har väl ändrat på sig i registret men vilken då? Kan du hjälpa mig med det?

 

Så tråkigt att behöva logga ut varje gång frun skall använda datorn och sen logga in igen. Det gick ju faktiskt snabbare med 'växla användare'

mvh

Ulf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

har du provat att reparera windows igenom att köra windows xp skiva. du sätter i skivan sen startar du om datorn med skivan i och följer instruktionera som följer.

om inte det hjälper, då får du kanske tänla på att installera om hela windows xp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ulf, om du kör win XP så kan du kolla i Tjänster,

'Start - Alla program - Tillbehör - Administrationsverktyg - Tjänster'

sök rätt på Terminal Services och dubbelklicka på den och se efter om den är startad, om inte så klicka på starta vid Tjänststatus, se också till att det är inställt på Manuellt vid Startmetod. Sen hoppas jag att du kan växla mellan dina olika användare.

Mvh dae

 

[inlägget ändrat 2008-02-01 05:08:35 av dae49]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...