Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemåterställning


karlp

Rekommendera Poster

Vid ett flertal tillfällen när jag försökt genomföra en systemåterställning, har det efter omstarten kommit en ruta att det inte gick att genomföra.

 

Vad beror detta på, försökte även med andra datum, men det blev samma negativa resultat.

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-01-15 16:33:37 av karlp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

karlp2!

Systemåterställningen i XP är en sorglig historia och många får också problem med något man önskar att Microsoft för länge sedan lagt ner krut på, så att det alltid skulle funka, vilket det inte gör ibland. Ja, vad gör man då. För många är ju då en backupp lösningen eller ominstallation av OS:et. Det sistnämnda är ingen kul grej och har nu systemåterställningen pajat, så går det ju att få igång det igen, men återställnigspunkterna är ju förlorade.

 

Jag använder 'BackOnTrack' sedan drygt två år och har inte ångrat att jag köpte det programmet. 'BackOnTrack' ersätter systemåterställningen i Windows och funkar även om Windows pajar. Det enda som skulle göra en återställning omöjlig är om disken pajar. Det finns säkert många liknande program, men jag tycker jag kan lita mer på 'BackOnTrack' än Microsoft.

 

'BacKOnTrack' är svenskutvecklat, men är nu sålt till jag tror 'Roxio' och den versionen jag har, finns inte längre, men jag tror programmet har stigit i graderna, mer kan jag inte säga.

 

En sak kan jag säga, jag saknar inte systemåterställningen i Windows XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...