Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att öppna I Explorer från startmenyn


schenne

Rekommendera Poster

Hej. Det kanske låter som ett banalt problem men det är väldigt störande i längden. Något har jag råkat göra för att det har uppdagats.

När jag klickar på ikonen för Internet Explorer i startmenyn (jag har lagt den som en genvägsikon längst upp) så får jag ett felmeddelande: en ruta kommer upp där det står: Det gick itne att hitta :: (2559A,,,,massa siffror). Kontrollera att du har angett rätt sökväg eller Internetadress. Klickar jag i OK rutan kommer in men hur katten ska jag bli av med denna ruta??

För att göra det lite klurigare: Klickar jag på en genväg på skrivbordet får jag itne denna rute, inte heller om jag byter till den 'klassiska menyn'....Så något bra tips någon??

Mvh schenne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har råkat ut för nästan samma problem. Jag blev av med IE-ikonen på startmenyn. Du kan inte ha en genväg på startmenyn för då blir det nog felmeddelnade. Jag hämtade en ny IE-ikon under

C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Start-meny\Program

 

Skicka IE-ikonen som genväg till skrivbordet, högerklicka på den och Fäst på Start-menyn, då har du tillbaka din 'direkta' IE-start ikon.

/Uffe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Uffe!

Tack för ditt svar. Började genoast att testa.

Jag kom dock bara till mappen systemprofile. Därunder fanns inte mappen Start-meny??!!

Förresten, genväg kanske är 'fel ord'. Jag har högerklickat på startmenyn och valt:egenskaper. Därefter tryckte jag på 'Anpassa'-knappen vid Start-meny (ej klassisk..)Där bockade jag i Internetlänk Explorer. Då kom den upp och det är den som krånglar!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...