Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst bredband


qerikol

Rekommendera Poster

Hej!

Jag skaffade nyligen trådlöst bredband. Har dock haft en hel del störningar/avbrott.

 

En av datorerna är lite äldre och har inte något inbyggt nätverkskort, har alltså en inpluggad USB. Signalstyrkan är stark men det går inte att ansluta. Följande text dyker upp när jag söker efter nätverk:

 

Det går inte att konfigurera den här anslutningen om du har annan programvara för att konfigurera den här trådlösa anslutningen kan du starta tjänsten Wireless Zero Configuration. Ytterligare information om att starta den här tjänsten finns i KB-artikel 871122 i Microsoft Knowledge Base på webbsidan microsoft.com.

 

Vore väldigt tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket operativsystem har du på den datorn som är lite äldre?

 

Eftersom du inte har något inbyggt nätverkskort så finns väl inga drivrutiner för trådlösa nätverk installerade på datorn. Har du WinXP brukar det dock kunna hitta det mesta från nätet.

 

Men annars får du installera drivrutiner och eventuella program från CD:n du fick till USB-nätverkskortet.

 

 

/ Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar Daniel!

 

Jag använder mig av Win XP. Precis som du säger följde drivrutinerna med USB-stickan, de installerade jag!

 

Nu är det ju så att det oftast funkar, felmeddelandet dyker bara upp ibland. Fast det gör det hela ännu mer irriterande.

 

Du har inga andra bra tips? Tack än en gång!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...