Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Egen Keylogger

Daniels91

Recommended Posts

Hej!

Jag skulle vilja ha en keylogger software på min dator som sparar det jag skriver som backupp, vet någon ett bra program som funker bra o som inte skickar vidare till någon annan?

mvh. Daniel

Det finns. Men det är inte lagligt.

Ska du ta backup på det du skriver så finns det säkerligen en funktion för att spara loggar i programmet i fråga.

----------

www.Ubuntu-se.org - Linux för vanliga människor.

Men är det inte så att det är olagligt om jag spionerar på ågon annan, inte i detta fall när jag ska ha den på min dator som bara används av mig?

Är det någon nytta med att ha en fil som listar alla tangentnedtryckningar man gjort? Hur ska man veta vilket program det gäller?

En keylogger som används för att spionera brukar dels inte registrera allt utan bara när vissa program är igång och dels så är de ju inte ute efter att fungera som en backup utan det blir en fil som någon kan läsa igenom på jakt efter lösenord.

Okejj tack! asso har du eller nån annan testat prgrammen själv för jag testa att installera det o då börja mitt antivirus (panda) gnälla en massa, men e de för att de e ett prgram som övervakar eller inneholler det någe skadligt?

Guest ollemunter

White Shark113!

Många av dessa keyloggerprogram anses väl inte riktigt rumsrena av vissa virusprogrammakare.

Har du laddat ner från en seriös sida, så ska det inte vara någon fara, dom är ju inte precis billiga, jag tänker då på SpyAgent. Sedan finns det ju många andra som gör bara en bråkdel av vad SpyAgent klarar. Jag installerade programmet i min virtuella miljö. Jag tankade ner det på en icke seriös sajt och programmet innehöll då naturligtvis en trojan, trodde jag, men det visade sig att det var falskt, efter en stunds letande på Googles kom sanningen fram.

Du får ju prova SpyAgent i 30 minuter och på den tiden hinner man ju knappt utvärdera programmet, men det finns ju andra program du kan testa.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...